Publicat 26/10/2020 11:35

Solé sobre les eleccions: "A dia d'avui no podem afirmar que es puguin celebrar"

El conseller d'Acció Exterior de la Generalitat, Bernat Solé.
DAVID ZORRAKINO - EUROPA PRESS

BARCELONA 26 oct. (EUROPA PRESS) -

El conseller d'Acció Exterior de la Generalitat, Bernat Solé, ha dit que ara com ara el seu departament no pot afirmar que hi pugui haver eleccions per assegura que posaran tots els mitjans i protocols perqu es puguin celebrar: "A dia d'avui no podem afirmar que es puguin celebrar les eleccions".

Així ho ha dit aquest dilluns en una entrevista a Ser Catalunya, que ha recollit Europa Press, quan li han preguntat si pot garantir que hi haur eleccions al Parlament, a la qual cosa Solé ha contestat que "a dia d'avui ningú no pot garantir absolutament res del que pugui passar el 14 de febrer".

A més, ha assenyalat que el decret d'estat d'alarma del Govern central especifica que "en cap moment es prohibeix la possibilitat de fer eleccions", per la qual cosa afirma que aquest també ser l'objectiu del seu departament.

I afegeix: "En tot cas, l'rgan que ho haur de valorar, en funció de la situació epidemiolgica que tinguem al país, si és convenient o no celebrar aquestes eleccions, és el Procicat".

Sobre les declaracions aquest dilluns de la consellera de Presidncia i portaveu del Govern, Meritxell Budó, de la possibilitat d'aplicar un confinament de cap de setmana, Solé ha dit que és una mesura que el Govern té sobre la taula atesa la situació de complexitat.

"Podem plantejar qualsevol escenari en funció de com vagi evolucionant la pandmia, i per tant no podem descartar absolutament res", ha resolt.

Contingut patrocinat