El fiscal superior insisteix en el seu últim acte oficial en el càrrec que treballen "d'acord amb la Llei"
BARCELONA, 28 juny (EUROPA PRESS) -
El fiscal superior de Catalunya, Martín Rodríguez Sol, ha aprofitat aquest divendres el seu últim acte com a màxim responsable dels fiscals per "defensar l'actuació professional" dels anticorrupció de Barcelona en la investigació del cas de l'espionatge a La Camarga i del desfalc del Palau de la Música.
"El que han fet ho han fet d'acord amb la Llei, d'acord amb els seus criteris professionals, i amb el coneixement dels seus superiors", ha assegurat durant el seu discurs a l'acte de jura o promesa dels nous fiscals a Catalunya, que s'ha celebrat al Palau de Justícia de Barcelona.
"Cadascun sap de què va. Al qui li interessa sap el que diem i per qui ho diem", s'ha limitat a assenyalar l'endemà del comunicat de CiU que assegurava que el fragment gravat a La Camarga demostra que la federació podria ser víctima d'una guerra bruta institucionalitzada.
L'encara fiscal superior ha insistit que els fiscals treballen amb "imparcialitat", alineant-se així amb la Fiscalia de Barcelona que aquest divendres ha utilitzat el mateix substantiu per replicar a CiU després que la federació que governa Catalunya lamentés en un comunicat que podria ser víctima d'una guerra bruta institucionalitzada.
CiU també ha considerat en un comunicat que els fragments gravats al restaurant La Camarga de Barcelona evidencien que la líder del PP català, Alícia Sánchez-Camacho, "admet tenir interès a perjudicar a CiU i assegura que té un fiscal de confiança".
Després la Fiscalia de Barcelona ha replicat en un altre comunicat assegurant que no pot acceptar "que se li atribueixi, de manera interessat i encobert, la realització d'actuacions contràries de legalitat i desviades de la seva funció constitucional".
ÚLTIM ACTE OFICIAL
La jura o promesa dels 54 nous fiscals de Catalunya --en la seva immensa majoria dones-- ha estat l'últim acte oficial al qual assisteix Rodríguez Sol com a fiscal superior, després que fa setmanes renunciés obligat al seu càrrec per les seves discrepàncies amb la Fiscalia General de l'Estat a propòsit del dret a decidir.
En una entrevista a Europa Press, Rodríguez Sol ha dit que veia legítim que Catalunya aspirés a consultar els seus ciutadans sobre el seu futur polític, però ha avisat que actualment "no existeix un marc legal que permeti un referèndum sobre la independència", de manera que va preveure que en tot cas es podria buscar una alternativa en preguntes que respectin la legalitat.
El president del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC), Miguel Ángel Gimeno, ha alabat el treball que ha desenvolupat Rodríguez Sol al capdavant de la Fiscalia Superior: "Ha estat un molt bon cap. Tota la meva confiança i afecte", li ha dit durant la seva intervenció a l'acte.
El mateix Rodríguez Sol ha fet esment a aquesta circumstància dient que feia 'mutis pel fòrum': "A Madrid s'està cuinant la meva sortida com a fiscal superior", ha recordat, doncs està previst que aquest dissabte es publiqui ja en el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE) la seva renúncia; a final de juliol es preveu que estigui nomenat ja el seu substitut.