BARCELONA, 10 nov. (EUROPA PRESS) -
L'ANC i Òmnium ha convocat aquest dissabte a les 17 hores una nova manifestació amb l'objectiu que el soberanisme torni a sortir al carrer per reivindicar la llibertat dels consellers cessats i dels presidents de les dues entitats, Jordi Cuixart i Jordi Sànchez, empresonats.
La capçalera se situarà en el carrer Marina de Barcelona a l'altura del carrer Pujades i avançarà uns 500 metres fins a a l'avinguda Icària, on hi haurà un escenari per escoltar diversos parlaments i actuacions musicals.
Com a nota destacada, la marxa tindrà una "capçalera d'honor" amb els familiars dels empresonats, tots a la presó sense fiança dictada per la jutge de l'Audiència Nacional Carmen Lamela.
El vicepresident d'Òmnium, Marcel Mauri, va defensar aquest dijous que "cap sistema que es consideri democràtic pot tenir presos polítics a les seves presons", per la qual cosa va concloure que la manifestació del dissabte no interpel·la solament als independentistes, sinó a tots aquells que es considerin demòcrates.
El vicepresident de l'ANC, Agustí Alcoberro, va incidir en la complexitat d'organitzar la marxa, ja que ha recordat que les mobilitzacions de la Diada s'organitzen en tres o quatre mesos, mentre que la d'aquest dissabte s'ha fet en deu dies i va ser anunciada després de conèixer-se la setmana passada l'entrada a la presó de vuit membres del Govern cessat.
"Veiem que la nostra gent està molt mobilitzada. Estem convençuts que hi ha un sentiment molt general de tristesa i indignació per la situació dels presos polítics", ha conclòs Alcoberro, que ha va assegurar que ja hi ha contractats 574 autocars per traslladar gent a Barcelona.
S'espera la presència de representants de partits com a ERC, el PDeCAT, la CUP, Demócrates i MES, que coincidiran en plena confecció de les candidatures per a les eleccions del 21 de desembre.
DOS MESOS DE MOBILITZACIONS
Es tracta de la sisena mobilització del soberanisme des que en la Diada de el 11 de setembre s'obrissin els dos mesos més intensos del procés independentista català, que han inclòs la celebració del referèndum, la declaració de la República i l'aplicació de l'article 155.
Des de l'inici del curs polític després de l'estiu, hi ha hagut la concentració de la Diada --11 de setembre--; dos 'aturades generals' --3 d'octubre i 8 de novembre--; una protesta contra la detenció dels alts càrrecs del Govern relacionats amb el referèndum --20 de setembre--, i dues concentracions prèvies per reclamar la llibertat Sànchez i Cuixart --17 i 21 d'octubre--.