Publicat 19/01/2014 17:29

Skeyndor estudia obrir filial als EUA de la mà d'un soci local

El director general de Skeyndor, Jordi Morcillo
SKEYNDOR

Començarà a distribuir els seus cosmètics al Brasil i l'Índia aquest març

BARCELONA, 19 gen. (EUROPA PRESS) -

L'empresa de cosmètica professional Skeyndor, amb seu a Terrassa, estudia obrir filial als EUA a finals d'aquest any per entrar al primer mercat mundial de la seva especialitat, com a part de la seva expansió internacional i en ple creixement de les seves vendes, que l'any passat van augmentar un 1,7%, fins a 18,2 milions d'euros.

En una entrevista d'Europa Press, el director general d'Skeyndor, Jordi Morcillo, ha explicat que van tancar 2013 amb un 12% més de vendes a l'exterior --xifra que es proposen augmentar tres punts aquest exercici--, i ha avançat que estan buscant el soci adequat per establir-se en un emplaçament com Los Angeles: "La ciutat està bolcada en l'estètica i Califòrnia té una economia fortíssima".

També ha anunciat que la firma, present en mig centenar de països i que registra un 35% de les seves vendes a l'exterior, començarà a comercialitzar els seus productes al Brasil aquest març a través d'un soci local.

D'entrada, distribuiran els productes estètics a través d'uns 200 'spas' de luxe dels estats de Sao Paulo i Porto Alegre, amb una arrelada "cultura de la bellesa".

El creixement de la companyia s'estén a la regió d'Àsia-Pacífic, on l'any passat va facturar un 23% més, fins arribar a un 22% del volum de negoci total, i la firma ultima un acord amb distribuïdors a Taiwan i Singapur, un entorn estable, però amb "quatre milions d'habitants i 300 competidors".

L'empresa també vendrà els seus cosmètics a l'Índia --on va crear una societat conjunta amb un empresari local-- a partir d'aquest març, a través de salons de bellesa d'elit a Delhi i Bombai i de 30 subdistribuidores per a la resta del país, que té uns 45 milions de ciutadans amb alt poder adquisitiu.

INVERSIÓ EN LA MARCA

La companyia, amb producció a Terrassa i vendes en mig centenar de països, busca seguir creixent a Europa, que suposa el 60% de les seves exportacions i és un mercat a l'alça, amb l'excepció de Xipre, Grècia, Portugal i Holanda.

Morcillo ha atribuït la millora continuada dels resultats i l'augment de la plantilla --15 treballadors més des del començament de la crisi, fins un centenar-- a la innovació en els productes; l'optimització de la xarxa de vendes, i els esforços de promoció: "Hem fet al revés que altres: invertir en la marca".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés