Actualitzat 12/07/2016 11:05 CET

El sistema logístic català va gestionar 367 milions de tones el 2015

De Los Indicadores de Competitividad del Sistema Logístico Catalán 2015
EUROPA PRESS

BARCELONA, 12 jul. (EUROPA PRESS) -

El sistema logístic català va gestionar un total de 367 milions de tones el 2015, cosa que constata la tendència de recuperació que va començar el 2014, amb un creixement del 7,42% respecte a aquest exercici.

Aquesta és una de les conclusions dels Indicadors de Competitivitat del Sistema Logístic Català 2015, que ha presentat aquest dimarts el president de Cimalsa, Damià Calvet, en una sessió del Cercle d'Infraestructures que s'ha celebrat al World Trade Center de Barcelona.

Per modes, el transport per carretera és el majoritari a Catalunya, amb 278 milions de tones, un 9% més; seguit del transport marítim, amb 80 milions de tones, i també destaca l'augment del 18% experimentat pel transport aeri (117.315 tones), a diferència del ferroviari, que ha caigut un 3%, fins a les 9.191 tones.

El transport europeu és el més beneficiat per l'augment del volum total de mercaderia transportada, amb un repunt de l'11% el 2015, concentrant una quota del 10% respecte al total de tones mogudes a Catalunya.

El tràfic intern continua sent el majoritari, amb una quota del 43%, mentre que els intercanvis a escala mundial representen una quota del 22%, i han augmentat les quotes dels tràfics de passada i amb la resta d'Espanya.

CAIGUDA DE L'ATUR

Durant el 2014 i el 2015, es va registrar un descens en el nombre d'aturats en el sector del transport i l'emmagatzematge del 16%, i va passar de 19.135 desocupats el 2014 a 16.010 l'any passat, per la qual cosa es preveu una reactivació del pes del sector logístic a Catalunya.

Pel que fa al nombre d'afiliats en règim d'autònom en aquest mateix sector, aquests suposen un 26% del total d'afiliats, quatre punts per sobre del percentatge d'autònoms en tots els sectors de Catalunya.

MERCAT IMMOLOGÍSTIC

Catalunya és líder a l'Estat pel que fa a oferta de superfície útil d'emmagatzematge i plataformes logístiques, ja que si el conjunt d'Espanya va registrar un repunt del 9,5% el 2015, l'augment a la comunitat catalana va ser del 10%, i encapçala el rànquing estatal amb més de 6,7 milions de metres quadrats.

La plataforma logística del Barcelonès, pel seu entorn privilegiat a nivell de consum, industrial i logístic, lidera el rànquing en metres quadrats disponibles, amb 4.937.250 metres quadrats el 2015, i també en preus de lloguer en l'àmbit provincial, amb 6,1 euros per metre quadrat i mes, i s'acosta a la mitjana europea.

L'increment del preu mitjà de lloguer de magatzem logístic a Catalunya es va situar en l'1,7% en el bienni 2014-15, i va arribar als 3,73 euros per metre quadrat al mes, si bé el preu mitjà ha registrat un retrocés del 34% des de l'any 2007.

En la seva intervenció, Calvet s'ha referit al centre logístic d'Amazon al Prat de Llobregat (Barcelona), que estarà operatiu a la tardor del 2017 i crearà 1.500 ocupacions fixes en tres anys: "Tenim capacitat per atreure inversions."

L'acte, que ha congregat una cinquantena d'assistents, ha comptat amb el sotsdirector general d'Estratègia i Comercial del Port de Barcelona, Santiago Garcia-Milà, i el president del Cercle d'Infraestructures, Pere Macías.

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés