Publicat 15/09/2015 14:08

Sindicats de Seat demanen que si s'adjudica l'A1 a Martorell vagi lligat a un altre model

FRANKFURT (ALEMANYA), 15 set. (De l'enviada especial d'EUROPA PRESS, Núria Vila) -

El comitè d'empresa de Seat reclamarà a la direcció del grup alemany Volkswagen, matriu de l'espanyola, que si finalment adjudica la producció de l'Audi A1 a la planta de Martorell (Barcelona) vagi vinculada també a la fabricació d'un altre model per no perdre càrrega de treball.

El president del comitè d'empresa de Seat, Matías Carnero, acompanyat pel secretari general de la secció sindical de CCOO, Rafa Guerrero, ha explicat en declaracions als mitjans al saló de l'Automòbil de Frankfurt que l'adjudicació de l'A1 suposaria deixar de produir l'Audi Q3 a la planta catalana, el que significaria reduir unitats, per la qual cosa demanen que aquesta adjudicació no vagi sola.

Carnero ha destacat que l'Audi Q3 està tenint una demanda molt elevada, el que ha obligat a produir durant molts dissabtes a l'any i gairebé tots els que queden fins a finals del 2015, el que suposarà fabricar unes 10.000 unitats més d'aquest model de les previstes, i acabar amb unes 137.000 en total, fins a superar les prop de 134.000 del 2014.

Ha explicat que l'adjudicació de l'A1 a la planta catalana encara no està confirmada oficialment i que dependrà del moviment de fitxes del grup alemany a altres factories, com la d'Audi a Brussel·les, on s'especula que podria fabricar-se el nou Q3, cosa que caldrà confirmar abans d'acabar l'any.

CONVENI COL·LECTIU

Davant d'un moment d'una forta ofensiva de producte, amb l'anunci de quatre nous models Seat en els pròxims dos anys --el primer serà el SUV, a mitjans de l'any que ve, que es fabricarà a la planta de Skoda a República Txeca--, el comitè d'empresa i la direcció de Seat han de negociar el nou conveni col·lectiu, que caduca el 31 de desembre d'aquest any.

Carnero ha afirmat que el sindicat defensarà un conveni amb una "flexibilitat àgil", i que pot ser variable en funció dels models que acabin adjudicant-se a Martorell.

Ha considerat que el conveni actual ha estat "acceptable", ja que la plantilla ha recuperat salaris a mesura que l'empresa ha anat millorant els seus resultats, tot i no haver assolit encara els beneficis.

Carnero ha augurat que aquest any hi haurà una millora de les pèrdues seguint la tendència del 2014, el que suposarà un altre cop un augment salarial del 0,5% --el conveni preveu aquest increment si hi ha millora de resultats i una paga de 500 euros si es passen beneficis--.

AMPLIAR PLANTILLA

Els dos principals sindicats de Seat, UGT i CCOO, han demanat a la direcció augmentar la plantilla de la companyia amb la contractació directa de part dels treballadors d'Empreses de Treball Temporal (ETT), com ja es va fer l'octubre de l'any passat i a principis d'aquest any.

Els sindicats consideren que com a mínim la meitat dels 400 treballadors d'ETT que treballen actualment a Seat són necessaris perquè són "càrrega fixa", ja que fa més d'un any que treballen a la planta, mentre que la resta serveix per cobrir baixes per absentisme.

RENOVACIÓ DE LA PLANTA

Carnero ha explicat que entre finals d'aquest any i mitjans del 2016, la línia 1 (la que fabrica l'Ibiza) haurà de parar la producció --en total, durant tres setmanes, una per Nadal i dues més a l'estiu-- per renovar l'estructura.

Ha afirmat que part de la inversió de 3.300 milions d'euros anunciada per part de Volkswagen per a Seat es destinarà a aquestes obres de renovació, que serviran per instal·lar l'última plataforma única del grup.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés