Publicat 11/03/2016 12:14

Sindicats catalans demanen un pla de xoc social "real" per reactivar l'economia

IPC
EUROPA PRESS

BARCELONA 11 març (EUROPA PRESS) -

CCOO i UGT de Catalunya han reclamat que Catalunya posi en marxa un pla de xoc social "real" per reactivar l'economia catalana, així com la Renda Garantida de Ciutadania, a més d'un augment progressiu del Salari Mínim Interprofessional (SMI) fins a arribar als 800 euros en 2017.

Els dos sindicats reaccionen així després de saber-se aquest divendres que l'Índex de Preus del Consum (IPC) a Catalunya va caure un 0,3% el mes de febrer passat respecte a gener, a causa de l'efecte de les rebaixes d'hivern, que s'acaben el març, mentre que la taxa interanual es va situar al -0,5%, segons dades de l'Institut Nacional d'Estadística (INE).

També han reclamat un "canvi radical" en la política fiscal perquè pagui més qui més guanya, i es persegueixi el frau fiscal i l'evasió de capitals, així com derogar les reformes de les prestacions d'atur i la de pensions.

Contingut patrocinat