Actualitzat 14/07/2014 16:46

El Síndic de Greuges suggereix crear una T40/30

El síndic de greuges Rafael Ribó en rueda de prensa
Foto: EUROPA PRESS

Reclama homogeneïtzar les tarifes socials en el transport públic

   BARCELONA, 14 Jul. (EUROPA PRESS) -

El Síndic de Greuges, Rafael Ribó, ha suggerit aquest dilluns la substitució de la T-50/30 per una targeta T-40/30.

   Segons un estudi, s'adaptaria millor a les necessitats de desplaçament dels usuaris en un mes, i que la T-10, el títol més utilitzat, mai pugui patir increments anuals superiors a l'índex de preus de consum (IPC).

   En roda de premsa al Parlament, el Síndic ha advertit que en el que portem d'any ha rebut 720 queixes referides al transport públic i ha considerat que es tracta d'un número "considerable".

   Després de lliurar un informe sobre el preu del transport públic a la presidenta del Parlament Núria de Gispert, ha reclamat l'homogeneïtzació de les tarifes en el transport integrat metropolità a Catalunya per unificar els criteris d'accés, que poden ser diferents segons el municipi.

   Ha criticat que hi hagi fins a "47 sistemes diferents municipals i supramunicipals de tarifa social".

   A més, ha exigit l'ampliació dels requisits actuals per adquirir la 'T-trimestre atur' perquè puguin comprar-la aquelles persones que han finalitzat l'atur i cobrin una prestació inferior al Salari Mínim Interprofessional (SMI), i que actualment no tenen dret.

TÍTOLS PERSONALITZATS

   Respecte a la creació d'un nou títol de transport més personalitzat segons les necessitats de l'usuari que està creant el Govern, Ribó s'ha mostrat pessimista amb el ritme de la seva implementació i ha augurat "un any i mig com a mínim" fins que sigui actiu.

   Ha demanat que, mentre que no s'implementi el projecte, que entrarà en fase de concurs els pròxims mesos, es busquin maneres per fer duplicats de targetes personalitzades de llarga durada quan hi hagi hagut robatori o pèrdua, amb els deguts mecanismes per evitar el frau.

   Ribó també ha reclamat que es millorin els serveis d'atenció i reclamació del client en les empreses de transport, i que les empreses que presten serveis de transport públic s'adhereixin a l'arbitratge de consum abans que acabi aquest any, per complir amb la normativa europea.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés