Publicat 04/02/2015 18:07

Simon torna a créixer a Espanya després de set anys i preveu facturar uns 300 milions aquest any

Luis Lopezbarrena, dtor gral Grupo Simon
EUROPA PRESS

BARCELONA, 4 febr. (EUROPA PRESS) -

El grup familiar català de material elèctric i il·luminació Simon ha tornat a veure créixer el negoci a Espanya després de set anys de crisi, i entre el negoci nacional i l'internacional ha facturat 260 milions d'euros, un 4% més, mentre que aquest 2015 preveu situar les vendes pels volts dels 300 milions.

El nou director general de la companyia des de mitjan del 2014, Luis Lopezbarrena, ha explicat aquest dimecres en un dinar de premsa que el negoci nacional ja suposa menys del 40% del total, respecte del 75% del 2007, any que Simon va arribar al seu màxim històric de facturació, amb 346 milions.

De fet, s'han complert les previsions de la multinacional i el 2014 la Xina es va convertir en el seu principal mercat, amb un creixement interanual del 10% en les vendes, un pes del 30% de la facturació total i l'obertura d'un centenar de botigues, de manera que ja supera les 2.000 al país.

Simon també ha reforçat la presència a l'Índia, on ha adquirit el 100% de l'aliança d'empreses amb la qual es va implantar al país el 2006, i preveu invertir-hi per potenciar part del departament de recerca i desenvolupament (R+D) mundial.

Els motors actuals del creixement exterior de Simon són Xina, Polònia i Mèxic, mentre que Rússia, Brasil i França van decréixer en negoci el 2014; la companyia ven a 94 països i té implantació a 18.

Té contractades 3.750 persones i compta amb sis fàbriques a Espanya i 13 a l'estranger: Brasil (2), Argentina, Mèxic, Marroc (2), Polònia, Turquia, Índia, Xina (3) i Rússia.

RECUPERACIÓ ECONÒMICA

A Espanya, Simon ha començat a comptabilitzar el 2014 la millora econòmica, per l'augment de les obres de rehabilitació i la creació de noves pimes, així com per l'increment d'obres municipals per l'aproximació de les eleccions el maig i per la recerca d'estalvis de consum amb nou enllumenat públic led.

Lopezbarrena augura que seguirà l'auge empresarial, tot i que ha estat més prudent respecte a nova edificació residencial, per la qual cosa preveu una recuperació lenta.

Simon també està creixent en la seva divisió d'il·luminació interior led, que al 2014 va duplicar vendes fins a un 5% de la facturació total; actualment té actiu aquest negoci a Espanya i a la Xina, tot i que al país asiàtic amb un altre enfocament adequat a aquell mercat, i pretén anar estenent-lo a més mercats.

CENTENARI EL 2016

El grup, que el 2016 celebrarà el seu centenari, també va llançar fa uns anys una divisió de venda en línia de productes per facilitar les activitats quotidianes dels ancians, però actualment la té en revisió per "reenfocar-la".

Alhora, continua present però sense potenciació en la branca de mobiliari urbà, i manté el seu compromís amb el desenvolupament de carregadors per a vehicles elèctrics: forma part del projecte d''illa eficient' que es desenvoluparà a una illa de cases de l'Eixample de Barcelona.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés