Publicat 19/06/2015 12:37

Simon, Munich, Borges i Figueras demanen regular l'ús de la marca 'Barcelona'

Josep Pont, Xavier Berneda, Eva Blanco, Lluís Lópezbarrena
EUROPA PRESS

Munich alerta d'operadors que fan servir la marca sense produir a Catalunya

BARCELONA, 19 juny (EUROPA PRESS) -

Empreses catalanes com la firma de sabatilles d'esport Munich, el productor d'oli Borges, l'empresa d'il·luminació Simon i la companyia de butaques Figueras han defensat aquest divendres crear una normativa que reguli la marca 'Barcelona' perquè un ús inadequat pot desvirtuar-la.

"En la paraula 'Barcelona' no hi cap tot. Una normativa no estaria de més", ha sostingut el conseller delegat de Munich, Xavier Berneda, en una taula rodona de la XXII Setmana de la Internacionalització, que ha compartit amb els consellers delegats de Borges, Josep Pont; de Simon Holding, Lluís Lópezbarrena, i de Figueras Seating, Eva Blanco.

Ha defensat que la marca 'Barcelona' es coneix en qualsevol part del món, per tots els productes que exporta, els turistes que rep i actius com el FC Barcelona.

"Cal una petita regulació de qui la pot usar. Hi ha operadors que utilitzen aquesta marca i el seu producte no és d'aquí. Els que som d'aquí produïm d'una determinada manera i no crec que tot valgui", segons Berneda.

Des de Simon, Lópezbarrena admet la dificultat que suposa però també ha defensat una normativa per evitar que alguns operadors, "tot i que sigui amb bona intenció, utilitzin la marca de manera que no s'entengui bé o transmeti una imatge que no sigui l'adequada".

"NO MORIR D'ÈXIT"

Pont ha assegurat que els atributs de la capital catalana, que l'ha posat a l'altura de Londres i Nova York, són espectaculars: "Nomenar 'Barcelona' a una reunió és una paraula màgica que capta l'atenció de l'interlocutor".

"S'hauria d'ordenar i entre tots no trencar-ho, perquè és una cosa de porcellana, d'un valor immens, que entre tots hem fet. Crec que s'ha d'ordenar perquè no se'ns vagi de les mans i no morim d'èxit", ha considerat.

Blanco ha dit que l'ensenya transmet disseny, innovació, garantia i seguretat, i ha invitat a cuidar els seus atributs perquè no es perdin amb el temps com ha passat a altres marques internacionals: "La marca 'Barcelona' aporta molt valor i ho hem d'aprofitar perquè possiblement això canviï molt ràpidament".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés