BARCELONA, 20 oct. (EUROPA PRESS) -
La diputada de Cs al Parlament, Sonia Sierra, ha acusat als "populistes i separatistes" de fer xantatge al president del Govern espanyol, Pedro Sánchez, en referència a la reunió aquest divendres entre el líder de Podemos, Pablo Iglesias, i l'ex-vicepresident de la Generalitat, Oriol Junqueras, i ha demanat que es convoquin eleccions generals.
En declaracions als mitjans aquest dissabte, Sierra ha qualificat de "indecent i humiliant" la trobada que van mantenir Iglesias i Junqueras a la presó de Lledoners (Barcelona), perquè, al seu judici, l'única cosa que pretenia era demanar privilegis per als presos sobiranistes a canvi del pressupost.
"S'humilia el nostre país posant els nostres diners en mans d'aquells que van robar diners públics per fer un referèndum il·legal, i deixant el futur d'Espanya en mans dels quals volen trencar amb Espanya", ha insistit la diputada de Cs.
Ha culpat a Sánchez d'aquesta situació i l'ha acusat de ser "capaç de tot pel poder", per la qual cosa li ha demanat que decideixi entre convocar eleccions generals o donar ales a l'independentisme, tractant de pactar amb ells els pressupostos.
Preguntada per la petició de Junqueras a la Fiscalia perquè retiri els càrrecs contra els presos sobiranistes, Sierra ha afirmat que la seva formació creu en la separació poders: "Lluitem perquè cada vegada sigui més forta".
"Ens preocupa veure com polítics demanen privilegis i que s'intenti interferir des del poder executiu al poder judicial", ha conclòs Sierra.