Alberto Paredes - Europa Press - Arxiu
BARCELONA 22 març (EUROPA PRESS) -
La consellera d'Acció Exterior, Meritxell Serret, ha considerat "una falta de respecte i una mostra d'ignorncia" les crítiques del secretari general de Junts, Jordi Turull, al viatge que ha fet amb el president de la Generalitat, Pere Aragons, per l'Amrica Llatina.
Ho ha dit en una entrevista a Ser Catalunya d'aquest dimecres, recollida per Europa Press, després que Turull ha assegurat que la iniciativa "empetiteix les institucions" catalanes i ha criticat les reunions celebrades.
Serret ha qualificat de positiva l'arribada d'una delegació d'eurodiputats membres de la comissió d'investigació sobre el cas Pegasus a l'Eurocambra, si bé ha desitjat que "hagués passat abans, que hagués passat a Barcelona o a Catalunya, que és on han passat més casos".
Després de la compareixena d'Aragons davant els integrants del grup, també ha plantejat "que s'haguessin pogut sentir moltes més víctimes, de tots els perfils".
JUNTS, "ELS ÚNICS QUE HI HAN RENUNCIAT"
La titular d'Acció Exterior ha replicat que "els únics que hi han renunciat són Junts, que han renunciat a ser al Govern" i ha valorat els compromisos adquirits pel Govern central en relació amb l'espionatge amb Pegasus, si bé els ha qualificat d'insuficients.
"El que no farem és deixar de banda el que per a nosaltres és essencial, que es consolidi tota aquesta via de solució política i negociada d'un conflicte que és polític", ha defensat.
Ha exigit transparncia, assumir responsabilitats i mecanismes de control i protecció contra l'espionatge, que ha tornat a assenyalar com "un episodi més d'aquesta repressió, causa general contra l'independentisme".