BARCELONA, 10 jul. (EUROPA PRESS) -
La consellera d'Acció Exterior i UE de la Generalitat, Meritxell Serret, viatjarà aquesta setmana a Nova York per participar en esdeveniments paral·lels del Fòrum Polític d'Alt Nivell de l'ONU sobre desenvolupament sostenible, organitzat anualment per revisar l'aplicació de l'Agenda 2030 i els Objectius de Desenvolupament Sostenible.
Serret participarà en tres actes que s'engloben en aquest fòrum, segons ha detallat en un comunicat aquest dilluns la Conselleria, que ha destacat que el Govern participa cada any en la trobada a través de plataformes internacionals de les quals forma part.
En concret, participarà dimecres en el Fòrum de Governs Locals i Regionals, i després intervindrà en un debat de la Missió Permanent de l'Argentina davant l'ONU, i en un altre organitzat per la plataforma Regions 4 i Flandes, amb el suport del Govern.
TROBADES BILATERALS
Durant el viatge a la ciutat nord-americana, Serret mantindrà trobades bilaterals amb representants governamentals i d'organismes internacionals, com la sots-secretària general de Drets Humans de l'ONU, Ilze Brands Kehris, i el comissari d'Afers Internacionals de Nova York, Edward Mermelstein.
La consellera també es reunirà amb el vicepresident de l'Institut Internacional per la Pau, Adam Lupel, i amb representants d'Unicef, ONU Dones i el Fons Central de Resposta a Emergències de l'ONU, ha detallat la Conselleria.
Serret viatjarà acompanyada pel delegat del Govern als Estats Units i el Canadà, Isidre Sala; la directora general d'Acció Exterior, Anna Dotor, i el director del Consell Assessor per al Desenvolupament Sostenible de Catalunya (Cads), Arnau Queralt.