BARCELONA, 8 mar� (EUROPA PRESS) -
La delegada del Govern a la UE, Meritxell Serret, deixarà el càrrec aquesta setmana per ser diputada d'ERC al Parlament i el director general d'Afers Globals de la Generalitat, Miquel Royo, i el delegat adjunt de l'executiu davant la UE, Ignasi Subirà, la substituiran al capdavant de la delegació fins que es nomeni un successor.
Ho ha explicat la Conselleria d'Acció Exterior en un comunicat, que ha recordat que Serret --exconsellera que se'n va anar a Bèlgica el 2017 per evitar comparèixer davant el Tribunal Suprem-- va ser nomenada delegada a Brussel·les el 2018 quan Ernest Maragall era el conseller d'Acció Exterior.
Serret es va presentar a les eleccions catalanes del 14 de febrer com a número dos d'ERC per Lleida en substitució de l'actual conseller d'Acció Exterior en funcions, Bernat Solé, que no va poder anar a les llistes electorals perquè va ser inhabilitat per un delicte de desobediència per l'1-O quan era alcalde d'Agramunt (Lleida).