BRUSSELLES, 20 oct. (EUROPA PRESS) -
La consellera d'Acció Exterior i la UE, Meritxell Serret, ha acusat aquest dijous l'oposició d'"incongruent i incoherent" després de rebutjar la primera llei que el govern en solitari d'ERC va portar al Parlament.
Ho ha dit en unes declaracions als mitjans després de reunir-se a la Delegació del Govern a Brusselles amb el president de la Generalitat, Pere Aragons, el nou delegat de l'executiu a la capital belga i davant la UE, Ignasi Centellas, i el secretari d'Acció Exterior, Miquel Royo, en el primer acte del viatge que Aragons fa aquest dijous i divendres a la capital belga per reunir-se amb dos comissaris europeus.
Dimecres, el Parlament va rebutjar el projecte de llei del Pla estadístic de Catalunya 2023-2028 --elaborat per l'exconseller d'Economia Jaume Giró (Junts)--, la primera iniciativa que el govern en solitari d'ERC va portar al ple després de la sortida de Junts del Govern, en una votació en la qual ERC es va quedar sola donant suport a la llei.
Considera que aquesta votació és "incongruent i incoherent", ja que els grups de l'oposició havien avalat en comissió el projecte de llei la setmana passada i no havien presentat cap esmena.
Preguntada per si veu possible aprovar els pressupostos de la Generalitat del 2023 després de veure el posicionament de l'oposició respecte al nou Govern, Serret ha defensat que la voluntat de l'executiu és aprovar els comptes que ja s'havien treballat amb l'anterior equip" --el projecte va ser elaborat per l'exconseller d'Economia Jaume Giró (Junts)-- i ha dit que caldr veure com evolucionen les prximes setmanes.
També ha reivindicat la tasca del Govern i el "pas endavant importantíssim" que considera que far aquest dijous la Generalitat en reunir-se amb el comissari europeu de Justícia, Didier Reynders, per reprendre les relacions amb la Comissió Europea.