MADRID 28 febr. (EUROPA PRESS) -
Qui era president de Caixa Catalunya entre el 2005 i el 2010 i exministre socialista, Narcís Serra, ha reconegut aquest dimecres al Congrés que l'estructura immobiliària de la caixa, Procam, va alimentar la bombolla immobiliària i que coneixien el risc que suposava en cas de dificultats econòmiques.
Durant la seva intervenció davant la comissió que investiga la crisi econòmica, el rescat bancari i la fallida de les caixes d'estalvis, Serra ha reconegut que la mateixa estructura de Procam "tendia a la bombolla", ja que concertava aliances amb diferents promotors immobiliaris per tot el país.
"A primera vista era molt intel·ligent, perquè amb quatre o cinc empleats de control es controlava una piràmide àmplia. Ja els dic que era la quarta immobiliària d'Espanya. Què no es va fer bé? Construir una estructura desmesurada respecte a les possibilitats de les caixes, i sobretot implicava un perill enorme en cas que es produís una crisi econòmica", ha asseverat.
En tot cas, Serra ha assegurat davant els diputats que va proposar "desmantellar" aquesta estructura el 2006, fins i tot sense tenir en compte la idea que es pogués aveïnar una crisi econòmica, doncs creu que "el mecanisme no era bo".
"Diversos elements, com el cost d'obtenció dels fons necessaris per a l'expansió o l'estructura de l'instrument immobiliari eren insostenibles a mitjà termini", ha dit.