Actualitzat 29/07/2013 18:28

Serra Ramoneda: "O passaves per les Caiman amb la benedicció del Banc d'Espanya o no et menjaves una rosca"

El expresidente de Caixa Catalunya Antoni Serra Ramoneda
EUROPA PRESS

BARCELONA 29 jul. (EUROPA PRESS) -

L'expresident de Caixa Catalunya Antoni Serra Ramoneda ha sostingut que la domiciliació de Caixa Catalunya Preferentia Inssuance Limited, l'entitat emissora de participacions preferents, a les Illes Caiman li repugnava, tot i que l'entitat no tenia més remei per col·locar aquests títols.

"Sincerament, em repugnava, però si volies col·locar títols, o passaves per les Illes Caiman, amb la benedicció del Banc d'Espanya i el Ministeri d'Hisenda, o no et menjaves ni una rosca", ha asseverat Serra Ramoneda.

Així ho ha explicat aquest dilluns en una compareixença parlamentària sobre les possibles responsabilitats derivades de l'actuació i gestió de les entitats financeres i la possible vulneració dels drets dels consumidors.

En la mateixa comissió d'investigació aquest dilluns, l'exdirector general de l'entitat Josep Maria Loza ha estat qui ha revelat aquesta pràctica, i Serra Ramoneda ha incidit que el consell va procurar restringir de manera molt estricta les funcions d'aquestes societat.

"El problema era que aquests títols es col·locaven, sobretot, a l'estranger, però si s'havia de fer la retenció, la col·locació era impossible", ha afegit, i alhora ha insistit que era el Banc d'Espanya qui obligava a aquesta dinàmica.

Pisa ha mantingut que Catalunya Caixa ha fet dues emissions de participacions preferents a través d'aquesta societat --una el 1999 de 300 milions d'euros i una altra el 2001 de 180--, i Serra Ramoneda ho ha corroborat.

Contingut patrocinat