Publicado 11/05/2015 19:33

Sernauto avisa que cal millorar la competitivitat per liderar

El pte. De Sernauto J.M.Pujol y el conseller F.Puig
EUROPA PRESS

BARCELONA, 11 maig (EUROPA PRESS) -

El president de l'Associació Espanyola de Fabricants d'Equips i Components per a l'Automoció (Sernauto) i president de Ficosa, Josep Maria Pujol, ha avisat aquest dilluns que el principal repte que té el sector és no caure en l'autocomplaença perquè ha avisat que cal continuar millorant la competitivitat per seguir al capdavant.

Ho ha dit en una jornada organitzada al Saló de l'Automòbil de Barcelona, que se celebra fins al diumenge al recinte Montjuïc de la Fira de Barcelona, on ha afirmat que les adjudicacions que han fet les multinacionals a les plantes espanyoles deriven de l'elevat nivell de competitivitat que tenen, però ha alertat que cal seguir treballant per mantenir-lo.

"Res d'autocomplaença i res de creure'ns-ho. Cal treballar i superar-nos dia a dia. Tots", ha manifestat, i ha insistit en la necessitat que el sector remi en la mateixa direcció.

Pujol ha considerat que el sector de les empreses auxiliars és "un cant a l'esperança" que cal consolidar amb l'esforç d'empreses, sindicats i administracions.

Així, el president de l'associació de fabricants de components ha coincidit amb el president de l'Associació Nacional de Fabricants d'Automòbils i Camions (Anfac), José Luis López-Schümmer, que ja va llançar aquest missatge divendres passat en la trobada presidida pel president del Govern espanyol, Mariano Rajoy, que va alertar també del risc de caure en l'autocomplaença i ha instat a seguir amb les reformes per augmentar la competitivitat.

El conseller d'Empresa i Ocupació de la Generalitat, Felip Puig, que ha inaugurat la jornada, ha celebrat la salut recuperada del sector de l'automoció, cosa que ha assegurat que és a causa de l'"esforç ingent" d'empreses i treballadors per augmentar el nivell de productivitat i competitivitat, fet que, segons la seva opinió, ha tornat a posar la indústria catalana al mercat global.

Ha assenyalat que durant la crisi s'han hagut de pactar molts acords per garantir l'estabilitat de les plantes, i ha augurat que caldrà seguir treballant en aquest sentit per anar millorant la competitivitat.

RECERCA I DESENVOLUPAMENT

El president del Clúster de l'Automoció de Catalunya, Vicenç Aguilera, ha assenyalat, entre els punts febles del sector, que a Catalunya hi ha poca R+D i que hauria d'haver-n'hi molta més per poder ser competitius, argumentant que els cotxes seran cada vegada més complexos des del punt de vista tecnològic.

"Hem de tenir molt més desenvolupament, si volem seguir al capdavant com estem ara", ha manifestat, i també ha considerat que el sector privat hauria de poder dirigir la investigació que es fa per traslladar-la a productes que siguin més competitius.

Ha assegurat que hi ha oportunitats molt clares en el sector a causa dels canvis tecnològics, i ha instat les empreses de components a estudiar bé les oportunitats per fer créixer el sector.

El conseller delegat de Continental España, Eduardo González, també ha posat èmfasi en la necessitat d'impulsar l'R+D per millorar productes i processos, i alhora ha reclamat més esforç en formació, més flexibilitat laboral i uns costos energètics estables.

El vicepresident de Relacions Governamentals i Institucionals de Seat, Ramon Paredes, ha afirmat que l'èxit dels fabricants d'automòbils que estan instal·lats a Espanya "no es pot entendre sense l'èxit en paral·lel del sector de components", i ha augurat que cada vegada serà més difícil delimitar on acaba la tasca dels fabricants i on comença la dels proveïdors.

El conseller d'Economia i Coneixement de la Generalitat, Andreu Mas-Colell, que ha clausurat la jornada, ha destacat les bones perspectives de l'economia catalana i espanyola malgrat el "punt negre" de l'atur, fet davant del qual no s'ha de ser triomfalista, tot i que ha assegurat que l'atur baixarà si hi ha expansió econòmica.

El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona

Ajuntament de Barcelona


Barcelona Economies



Contingut elaborat amb la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona






www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés