Actualitzat 26/05/2018 14:32

De la Serna acusa Sánchez de voler "entrar a la Moncloa per la porta del darrere i abraçat pels independentistes"

El ministre de Foment, Iñigo de la Serna, a la Delegació del Govern
Europa Press

   SANTANDER, 26 maig (EUROPA PRESS) -

   El ministre de Foment, Iñigo de la Serna, ha acusat el secretari general del PSOE, Pedro Sánchez, de voler "entrar a la Moncloa per la porta de darrere i abraçat pels independentistes" perquè, amb la moció de censura, solament busca ser president "sigui com sigui i acompanyat de qui sigui".

   De la Serna s'ha pronunciat així aquest dissabte a Santander a preguntes de la premsa sobre la moció de censura promoguda per Sánchez i que, segons ell, solament pretén "desestabilitzar el país" perquè l'argumenta sobre la base d'una sentència, la de la trama Gürtel, en la qual "no tenen absolutament res a veure" els membres del Govern.

   "Jo no sé si el senyor Sánchez tenia ja pensat presentar una moció de censura després de la votació dels Pressupostos Generals de l'Estat (PGE) si no tiraven endavant", ha assenyalat el ministre, que ha opinat que el pas donat per Sánchez només evidencia que està "cec d'ambició personal i de poder".

   I creu que, per "satisfer el seu ego", pretén posar en risc a Espanya i sense atendre a la "crisi territorial enormement complicada" que existeix per Catalunya, ja que, segons augura De la Serna, el líder socialista tracta d'arribar a president "amb l'acord i el suport dels qui volen trencar Espanya".

   En aquest sentit, ha preguntat al secretari general del PSOE "quin tipus d'acord i promeses ha mantingut amb els independentistes per intentar recaptar els seus vots".

   Para De la Serna, Sánchez ha "volat a passos engegantits la seva responsabilitat i el seu sentit d'estat" amb la presentació de la moció de censura amb la qual, a més, ha denunciat que el socialista sap que "arrossega "l'interès general de tots els espanyols" que "no li importen absolutament gens".

   "Està claríssim que només busca el seu interès i triomf personal per sobre de l'interès de la societat espanyola", ha lamentat el ministre de Foment, que ha considerat "inadmissible" que, per a això, "el PSOE condemni a Espanya a un mercadeig vergonyós amb els independentistes".

   I, sobre l'avançament electoral reclamat per Cs després de conèixer-se la sentència de la Gürtel, l'única cosa que ha dit De la Serna, i que ja va manifestar el president Mariano Rajoy, és que "el Govern pretén esgotar la legislatura". "És el que vol fer, és pel que se l'ha triat. Els espanyols han dipositat la seva confiança al Govern i l'economia, que demostra que aquesta confiança i estabilitat són bones per al país", ha afegit.

   Davant d'això, ha insistit que promoure mocions de censura per obtenir "únicament un rèdit polític personal" solament aconsegueixen "tot el contrari" i ha indicat que, després de registrar el PSOE la moció, ja s'ha produït una "desestabilització" i han caigut els mercats.

   "Qui ha de garantir l'estabilitat del país --Sánchez encapçala el principal partit de l'oposició i és la segona força política-- està donant ales als independentistes, arribant a acords amb ells i pretenent arribar a la Moncloa gràcies a ells", ha afegit De la Serna.

QUALSEVOL CAS DE CORRUPCIÓ TÉ "COST ELECTORAL"

   Qüestionat per les conseqüències electorals que la sentència de la Gürtel pot tenir pel PP, el ministre ha reconegut que "qualsevol cas de corrupció té un cost electoral per al partit", però ha reivindicat els passos donat pel PP des del Govern per lluitar contra la corrupció.

   I ha reiterat que "el senyor Sánchez que ha argumentat la seva moció de censura sobre la base d'una sentència que res té a veure amb el Govern, perquè cap membre té res que veure".

   Davant aquesta argumentació, ha avisat que llavors "quan surti sentència dels ERE d'Andalusia o contra el PSOE valencià" el líder socialista també "haurà de dimitir". "Si no, estaríem davant d'un exercici d'hipocresia sense precedents", ha postil·lat.

   Quan De la Serna ha insistit que la sentència no afecta membres del Govern, ha estat qüestionat per la condemna al partit a títol lucratiu i ha assenyalat que "no és una condemna penal" sinó "una qüestió de caràcter civil".

   "Si llegeix detingudament la moció de censura, Sánchez diu que pren aquesta decisió perquè el president del Govern és el d'una formació política que judicialment s'ha demostrat que formava part d'una trama, però és una premissa falsa, això no ho diu la sentència", ha afegit.

   Segons De la Serna, Sánchez utilitza aquesta via com a "excusa per arremetre contra el Govern perquè necessita una raó per, d'acord amb els independentistes, poder arribar a ser president, que és l'única cosa que li importa". "El que li passi a Espanya i als espanyols no li interessa gens", ha dit.

Contingut patrocinat