BARCELONA, 5 juny (EUROPA PRESS) -
La divisió de turisme del grup Serhs vol potenciar el seu negoci de gestió hotelera i busca oportunitats per créixer a les principals ciutats europees i al litoral mediterrani.
Aquest és el principal objectiu de la fusió de les antigues divisions de turisme i d'hotels: donar més protagonisme a la gestió hotelera i no buscar només oportunitats en la comercialització d'hotels, ha explicat en una entrevista d'Europa Press el director de Serhs Tourism, Josep Maria Bagudà.
Actualment, el grup català té 15 hotels a Catalunya, Andorra i el Brasil, dels quals vuit són de propietat, quatre de lloguer i tres amb contractes de gestió.
Fins ara, la companyia té només tres hotels urbans --els tres a Barcelona-- i Bagudà ha explicat que la intenció és créixer en aquest segment, tant a ciutats espanyoles com també a les principals urbs europees.
El seu portfolio actual es completa amb dos hotels de neu a Andorra, tres hotels de platja a la costa del Maresme (Barcelona), dos resorts al Brasil i cinc hotels rurals i de muntanya a Catalunya.
Segons Bagudà, la intenció de la companyia presidida per Ramon Bagó és centrar-se a aconseguir contractes de lloguer i gestió, però no té previst adquirir hotels en propietat, i ha assegurat que no deixarà de fer intermediació amb touroperadors, una àrea important per a la companyia i en la qual també preveu créixer.
Ha explicat que ara mateix, Serhs té acords amb touroperadors de 26 països europeus, als qui ofereixen un portfolio de més de 35.000 hotels a les principals destinacions espanyoles, mediterrànies i ciutats europees, i ha indicat que no tanquen "cap porta" per entrar a Amèrica i l'Àsia.
El desembre de l'any passat, Serhs va fusionar les seves dues divisions de negoci de turisme i hotels, que acumulen una facturació de 250 milions d'euros, xifra que equival a la meitat de les vendes del grup, i tenen un miler de treballadors.
Aquesta fusió forma part del pla estratègic a tres anys de la companyia, que preveu un creixement de la facturació fins a arribar als 300 milions d'euros en la divisió de turisme i hotels.