BARCELONA, 10 oct. (EUROPA PRESS) -
L'organització d'Espaijoia, saló que se celebra a les Drassanes Reials de Barcelona amb més de 80 expositors, s'ha mostrat positiva davant de les previsions de creixement del sector i augura per aquest 2015 un canvi de cicle respecte als dos últims amb un repunt d'entre el 3% i el 5%.
Així s'estima d'acord amb els resultats de l'informe anual del Col·legi Oficial de Joiers, Orfebres, Rellotgers i Gemmòlegs de Catalunya, que situa les vendes al consumidor final del 2013 a 305 milions d'euros.
El turisme tindrà un paper "crucial" en aquest increment de la facturació del sector, ja que l'any passat un 21% de les vendes de joieria i rellotgeria van correspondre a turistes, i ha estat el francès el més actiu amb un 28% del total, seguit pel rus, l'americà i el xinès.
Barcelona s'ha convertit aquesta setmana a la capital mundial de la joia amb la celebració de la Barcelona Jewellery Week, que té lloc des d'aquest dijous i fins al dilluns, de la mà dels salons JOIA i Espaijoia.
Així, JOIA, un espai de 'showroom' i 'boutique', celebra la seva sisena edició del 9 a l'11 d'octubre a l'Arts Santa Mònica, que s'ha convertit en un aparador de les millors peces i les últimes tendències en joieria i art, en què es pot mirar, però també comprar.
El saló reuneix aquest any a artistes de 40 països, entre els quals figuren Japó, Corea i Tailàndia, i malgrat comptar, com en altres edicions, amb influència de l'Amèrica Llatina i el Mediterran, l'actual saló té un enfocament marcat per artistes asiàtics.
Per la seva banda, la quarta edició d'Espaijoia, que ha començat aquest divendres i durarà fins al dilluns, tindrà més de 80 expositors, esdeveniments paral·lels, actuacions divulgatives i actes culturals.
Tindrà una alta participació estrangera amb França com a país convidat i l'assistència de Noveaux Bijoutiers, una de les federacions de venda al detall joier més important del país amb més de 170 botigues associades.