Actualitzat 04/06/2018 15:48

El sector automobilístic es reivindica com a motor de la innovació tecnològica

Alguns dels ponents de la jornada d'aquest dilluns
UNIVERSITAT ABAT OLIBA

BARCELONA, 4 juny (EUROPA PRESS) -

El sector automobilístic s'ha reivindicat aquest dilluns com a motor de la innovació tecnològica a una jornada organitzada pel CEU Institute for Advanced Management i la Fundació Icil a la Universitat Abat Oliba (UAO CEU).

Sota el títol 'Technological trends in the automotive sector', s'han reunit alguns dels majors especialistes del sector per analitzar les tendències tecnològiques de futur i present en el camp de l'automoció, segons ha informat el centre educatiu en un comunicat.

En la seva intervenció, el president de la Fundació Icil, Ignasi Sayol, ha resumit cap a on es dirigeix el sector automobilístic i en quins aspectes ha de ser innovador, i ha posat en valor la importància de la logística i les infraestructures.

Ha explicat que per modificar el funcionament de la logística és substancial "innovar a través de les oportunitats que presta la tecnologia" amb eines com la Intel·ligència Artifical (IA), els 'blockchain' i l'Internet de les Coses (IoT en anglès).

UN SECTOR EN TRANSFORMACIÓ

En la mateixa línia, el gerent de govern i relacions institucionals dels grups Seat i Volkswagen a Espanya, Ciriaco Hidalgo, ha explicat que els nous formats com la IA i les impressions en 3D "han canviat els patrons del consumidor", per la qual cosa cal adaptar-se a aquestes tendències de forma transversal.

El director d'eMobility Product Engineering, Jordi Mestre, ha impartit la conferència 'Automotive industry transformation and challenges' i ha explicat l'evolució de les principals transformacions que ha sofert el sector de l'automoció en aquests últims anys.

Mestre ha parlat de vehicles connectats, vehicles autònoms, la mobilitat compartida i, finalment, de vehicles electrònics, que segons ell són "la clau dels propers anys de l'automobilisme", i ha plantejat la informació tecnològica com el gran desafiament que les companyies automobilístiques hauran d'afrontar.

L'ALM/IoT Sènior Business Consultant en Integral PLM Experts, Carlos Cosials, en la seva ponència sobre automatisme, ha explicat la complexitat de passar de productes a sistemes, i ha destacat que l'automoció "és establir un pont entre el món digital i el físic" i aprendre a combinar-los.

En el segon cicle de ponències de la jornada s'ha parlat del Big Data en l'automoció, a càrrec del Head of Market Intelligence de Seat, Diego Villuendas; del canvi en la relació amb el client, pel Lead Data Scientist d'Everis, Icamaan Botelho i el Product Manager Volkswagen Long Drive, Guillermo Conde; i sobre com maximitzar la rendibilitat a través de la logística, pel Retail Manager de Slimstock, Arnau Peris.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés