Publicat 18/11/2015 13:10

El secretari d'Infraestructures diu que els trens de l'AVE són les Rodalies del segle XXI

L'Hospitalet de Llobregat (BARCELONA), 18 nov. (EUROPA PRESS) -

El secretari d'Estat d'Infraestructures, Julio Gómez-Pomar, ha afirmat aquest dimecres que la xarxa d'alta velocitat a Espanya es convertirà en les Rodalies del segle XXI, gràcies al fet que connectarà grans ciutats que estan a uns 150 quilòmetres de distància amb temps de desplaçament de caràcter europeu.

Gómez-Pomar ha fet aquestes manifestacions durant la sessió inaugural de la Smart Train Day, una jornada organitzada en el marc del saló BCNRail que se celebra al recinte Gran Via de Fira de Barcelona.

El secretari d'Estat d'Infraestructures ha apuntat que "quan es parla d'alta velocitat, no s'està parlant només de la connexió de ciutats que estan a uns 500-600 quilòmetres, com a distància òptima per començar a rendibilitzar-la, sinó que s'està parlant de les Rodalies del segle XXI".

En aquest sentit, ha posat com a exemple la connexió de les quatre capitals de província de Catalunya mitjançant l'alta velocitat o l'enllaç entre Madrid i Valladolid "que van fent un teixit del territori que permet viure a 100-150 quilòmetres de distància i fer un desplaçament en temps europeus, la qual cosa és un derivat de l'alta velocitat que sovint no es valora".

Gómez-Pomar ha explicat que una de les prioritats d'actuació del Ministeri de Foment en els últims quatre anys ha estat intentar tancar la xarxa d'alta velocitat i que queda per completar la cobertura de Múrcia, València-Castelló, Granada, Galícia, Extremadura i acabar la basca.

Pel que fa a la xarxa de Rodalies de Catalunya, el secretari d'Estat ha destacat que "s'estan fent actuacions, moltes de les quals no s'aprecien o no es coneixen, com el creixement de vies a l'estació de l'Hospitalet, la bifurcació d'aigües, la instal·lació de nou programari al CTC i l'establiment del sistema RTMS a la línia L'Hospitalet-Mataró".

Gómez-Pomar també s'ha referit al contracte de subministrament de trens d'alta velocitat que prepara Renfe i l'ha emmarcat en la complexitat de la xarxa ferroviària espanyola, que porta a la convivència de diversos amples de via, tecnologies i tensions a la línia, i a la necessitat d'ampliar la capacitat dels trens de la línia Madrid-Barcelona.

"El concurs que planteja Renfe té una primera part de 15 trens d'ample de via fix i una segona part, a demanda, de fins a 15 trens en la qual es valorarà la possibilitat de l'ample de via variable", ha dit el secretari d'Estat d'Infraestructures.

Finalment, Gómez-Pomar ha llançat diversos reptes a la indústria ferroviària com, per exemple, la necessitat que els trens s'adaptin a la demanda a cada punt, l'estalvi energètic, els trens no pilotats i l'ús de la tecnologia mòbil per comunicar-se amb l'usuari.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés