Actualitzat 28/11/2019 11:57

Seat treballa en models nous i per atreure'n d'altres del grup Volkswagen

Planta de Seat en Martorell (Barcelona)
SEAT

MADRID, 28 Nov. (EUROPA PRESS) -

La companyia automobilística espanyola Seat treballa en el desenvolupament de nous models de la marca o per atreure vehicles d'altres marques del consorci Volkswagen amb la finalitat de mantenir els volums de producció de la seva planta de Martorell (Barcelona) en els elevats nivells actuals.

Així ho ha assegurat el president de la companyia, Luca de Meo, que s'ha mostrat tranquil amb el futur de l'empresa, gràcies al fet que el 2020 arribarà la nova família del Seat León, en tres carrosseries, i també al suport de l'Arona i de l'Ibiza, que són dos productes "molt estables".

No obstant això, De Meo, en una entrevista que ha concedit a Europa Press, s'ha mostrat "més amoïnat" a mig termini (anys 2023, 2024 o 2025), perquè la companyia ha de trobar una solució, "no per salvar Martorell, sinó perquè la planta continuï en un nivell alt, mínim a l'actual".

"El que estem fent és buscar escenaris de com inventar cotxes i trobar els diners per poder desenvolupar-los i produir-los a Martorell o portar un cotxe del consorci com hem fet abans amb l'Audi A1 i el Q3", ha afirmat afirmar el directiu.

En aquest sentit, ha destacat que la companyia espanyola no té "l'obsessió" d'invertir necessàriament per pujar volums de producció, sinó que la intenció és atreure a la factoria catalana productes d'un alt valor afegit.

També s'ha referit al Seat Ateca, que es produeix a Kvasiny (República Txeca), i ha destacat que ha permès a la companyia fer un salt gran quant a la contribució al marge del benefici per cotxe, perquè es troba en un segment superior en què els clients estan disposats a pagar més pels vehicles.

"SEAT GUANYA DINERS I ES FINANÇA".

D'altra banda, el responsable de l'empresa ha subratllat que Seat fa tres anys consecutius que té rècord de resultats i ha avançat que la companyia catalana tornarà a registrar el 2019 xifres històriques de producció i resultats.

"Seat és una empresa que guanya diners i es finança des de fa anys. Des del 2015 generem 'cash', no hi ha ningú que ens subvencioni. Som una empresa que té liquiditat positiva, que tenim projectes importants, per la qual cosa no hi ha cap raó per dubtar de Seat", ha afirmat.

A més, De Meo ha assegurat que Seat contribueix als resultats de Volkswagen no només amb el benefici que genera, sinó que també li compra tecnologia i components i col·labora en projectes de desenvolupament i disseny.

POTENCIAL D'EXPANSIÓ INTERNACIONAL

El directiu ha subratllat que la companyia de Martorell té un paper sòlid en el grup Volkswagen com una marca jove, d'accés i de conquesta per al consorci i ha confirmat que l'empresa encara té "molt potencial" de creixement.

De Meo ha ressaltat que en aquests darrers anys ha experimentat grans increments de vendes a països com Alemanya, França, Itàlia o Espanya i ha confirmat que encara hi ha marge de creixement en mercats tradicionals, i no cal centrar l'estratègia d'increment de volum a noves regions.

"El meu objectiu sempre ha estat estar entre el 3% i el 5% dels segments en què som presents. No som un 'full-liner' i tenim una cobertura d'entre el 75% i el 80% del mercat. Aquest percentatge és una regla d'or que et diu que quan arribes a aquest nivell la gent et posa a la llista de la compra", ha indicat.

D'altra banda, el president de Seat ha avançat que l'empresa està estudiant les diferents oportunitats que es puguin presentar en el camp de la micromobilitat, per la qual cosa ha desenvolupat models com l'eXS KickScooter.

Així, ha ressaltat que Seat veu l'oportunitat de "jugar un paper com a marca espanyola per excel·lència" a l'hora de portar la mobilitat a ciutats perifèriques o importants del territori nacional, però lluny de la centralitat de Madrid o Barcelona.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés