MADRID 29 nov. (EUROPA PRESS) -
La fàbrica de Seat a Martorell (Barcelona) pararà al desembre tres dies més del previst a causa de la falta de motors subministrats pel grup Volkswagen, la qual cosa suposa que la producció del 2018 acabarà en 474.000 cotxes, una reducció de 27.000 unitats en relació amb la planificació inicial, segons dades a les quals ha tingut accés 'Coche Global'.
Les notícies que arriben de Wolfsburg són negatives per la falta d'alguns motors per als models Ibiza i Arona. Per fer front en aquesta situació, els sindicats i la direcció de la companyia han pactat una modificació del calendari laboral prevista al desembre amb tres dies d'aturada addicionals en la línia de muntatge número u.
MENYS PRODUCCIÓ DE L'IBIZA I L'ARONA
La companyia espanyola, segons 'Coche Global', pararà la producció dels models Ibiza i Arona els dies 7, 19, 20 i 21 de desembre, segons indiquen fonts sindicals, quan estava previst una única jornada d'inactivitat el 7 de desembre. A més, la producció del León pararà el dia 7 de desembre i la de l'Audi A1, els dies 7 i 21 de desembre.
L'impacte dels tres dies addicionals de parada serà d'una retallada en la producció dels models afectats de 4.415 unitats. Amb les noves mesures, la fàbrica de Martorell acabarà l'any 2018 amb un volum de 474.000 vehicles en comptes de les 501.000 unitats previstes abans de l'impacte de la crisi per falta de motors amb la nova homologació WLTP. La rebaixa de producció era fins ara de 20.000 unitats.
Malgrat el descens en la previsió, la producció de la fàbrica catalana acabarà l'any amb un augment de 19.000 cotxes en relació amb el resultat del 2017, la qual cosa suposa una millora del 4%. Les 474.000 unitats del 2018 s'acosten a la xifra prevista tot just fa un any, que posteriorment es va anar incrementant gràcies a la resposta positiva de la demanda.
No obstant això, l'impacte de la falta de motors ha estat "molt superior" del que preveia el president de Seat, Luca de Meo, que al setembre va enviar una carta a la plantilla en la qual xifrava en 10.000 unitats menys l'efecte i intentava tranquil·litzar els treballadors en assegurar que no caldria un expedient de regulació d'ocupació temporal.
Els dies d'inactivitat s'estan resolent amb l'aplicació de la flexibilitat de jornada de la qual disposa cada treballador i la companyia.