Actualitzat 05/07/2018 11:10

Seat preveu que els seus concessionaris tanquin l'any 2018 amb una rendibilitat superior al 2%

Concessionari, Concessionaris, Cotxe, Cotxes, Vehicle, Automòbil, Seat
EUROPA PRESS - Arxiu

BARCELONA 5 jul. (EUROPA PRESS) -

Seat es va situar com la marca més venuda amb 62.442 unitats, un 17,2% més-- del mercat automobilístic espanyol durant el primer semestre de l'any, i vol acabar l'any 2018 sent "per fi" líder a Espanya, així com que els seus concessionaris obtinguin una rendibilitat superior al 2% a tancament d'any.

El director general de Seat i Cupra a Espanya, Mikel Palomera, ha assegurat en una entrevista concedida a Europa Press, que el fabricant espanyol ha treballat durant "molts anys" perquè la seva xarxa de concessionaris tingui la capacitat que demostra en l'actualitat.

"Som líders en el canal privat i en el total del mercat. Seat és la marca que més creix en el 'Top 10'. Estem creixent mig punt percentual respecte l'any passat i volem ser lideris per fi en el mercat domèstic, sent profetes a la nostra terra", ha assenyalat.

Així mateix, el directiu ha afirmat que Seat es va situar l'any passat com una de les marques generalistes amb més rendibilitat, "si no la que més". De cara al 2018, Palomera ha indicat que la companyia nacional s'ha marcat com a objectiu "repetir" i que els seus concessionaris obtinguin una rendibilitat superior a un 2%.

La marca amb seu a Martorell (Barcelona) es va situar com la marca més venuda a Espanya en el primer semestre de l'any amb 62.442 unitats venudes, la qual cosa suposa un 17,2% més respecte el mateix període de l'any passat, mentre que el seu model León es va posicionar com l'automòbil més demandat en el mercat nacional, amb 21.204 unitats, un 6,8% més.

Arreu del món, va matricular 238.500 unitats fins al maig (últimes dades disponibles), la qual cosa suposa un increment del 18,5% en comparació als cinc primers mesos del 2017. A més, a Europa és la companyia que més creix en el que va d'any, amb un augment del 17,5%.

Palomera ha afirmat que Seat es troba en un "moment dolç", amb quatre dels seus models dins dels deu més venuts a Espanya al canal de particulars durant el mes de juny, i amb cinc en el 'Top 15' en el que va d'any. "No hi ha cap marca, ni des de lluny, que pugui arribar a aquest nivell, per això som líders amb un avantatge folgat en el mercat de particulars", ha apuntat.

GNC

El directiu ha recalcat que Seat ha aconseguit matricular tan sols al juny la meitat del volum total (530 unitats) de cotxes impulsats per gas natural comprimit (GNC) que va vendre durant el conjunt del 2017.

Així, Palomera s'ha mostrat optimista de cara al fet que la companyia espanyola incrementi les vendes d'aquest tipus de vehicles, a causa de l'interès creat entre els usuaris que cada vegada més veuen el gas natural com una energia alternativa.

"Estem treballant per incrementar la xarxa d'infraestructures amb grans empreses gasístiques i arribarem als 100 punts de càrrega a finals d'any. L'objectiu és acabar el 2020 amb 300 punts i per fer-ho cal volum. Estem invertint per triplicar la capacitat de fàbrica de Martorell i a finals d'any també llançarem l'Arona GNC, que serà el primer totcamí amb aquesta tecnologia. La nostra aposta és molt ferma", ha indicat.

En aquest sentit, Palomera ha demanat al Govern espanyol "neutralitat" tecnològica a l'hora d'incentivar la compra de vehicles amb ajudes, com els plans Movalt i Movea.

Contingut patrocinat