Publicado 25/02/2019 15:01

Seat presenta Minimó, un vehicle elèctric de dues places per a la micromovilitat urbana

Seat presenta Minimó, un vehículo eléctrico de dos plazas para la micromovilidad
SEAT

La marca crear un 'programari house' a Barcelona que donar feina a més de 100 persones

L'HOSPITALET DE LLOBREGAT (BARCELONA), 25 febr. (EUROPA PRESS) -

Seat ha presentat Minimó, un 'concept car' hiperconnectat amb 5G i desenvolupat com a plataforma de mobilitat urbana que compta amb una capacitat per a dues persones i una autonomia de més de 100 quilmetres.

Ho ha anunciat aquest dilluns el president de la companyia, Luca De Meo, en una conferncia en el Mobile World Congress (MWC), en la qual també ha donat a conixer la creació d'un 'programari house' a la capital catalana que donar feina a més de 100 persones i que té l'objectiu d'enfortir la xarxa TI de centres de desenvolupament de programari del Grup Volkswagen.

"Seat Minimó ha estat especialment pensat per adaptar-se a les plataformes de mobilitat que marcaran el futur de la circulació a les ciutats, en les quals el trnsit es restringir i només uns pocs operadors poderan oferir mobilitat", ha asseverat De Meo.

SOLUCIÓ PER A LA MICROMOBILITAT

Per aquest motiu, ha assegurat que es tracta de la solució que esperaven les empreses de cotxes compartits: "El concepte que avui presentem dona resposta tant a les necessitats de les urbs com dels provedors de 'carsharing'".

El vehicle mesura 2,5 metres de longitud i 1,24 d'ample, i ocupa 3,1 metres quadrats, respecte als 7,2 d'un cotxe normal, per la qual cosa es pot aparcar en els aparcaments per a motos i, en circulació, dues unitats juntes ocupen els mateix que un cotxe de grandria mitjana.

La companyia, que vol contribuir a reduir l'emprenta dels vehicles als nuclis urbans, ja est treballant amb les administracions municipals i analitzar la possibilitat d'integrar les propostes de les autoritats públiques i els ciutadans en el desenvolupament del vehicle.

ESTALVI I INTERACCIÓ

El vehicle s'ha integrat en el sistema de 'battery swap' que permet la recrrega completa en pocs minuts i reduir els costos operatius del 'carsharing' un 50%, i compta amb un sistema per connectar els dispositius mbils sense fil.

Entre d'altres funcions, el cotxe reconeix si el conductor té 16 o 18 anys per adaptar la seva velocitat mxima de 45 a 90 quilmetres per hora i, mitjanant l'Assistent de Google en Android Acte, el conductor pot interactuar amb el vehicle a través de la veu "per obtenir respostes, gestionar tasques i controlar els diferents mitjans", ha detallat De Meo.

LÍDER DEL GRUP VOLKSWAGEN

De Meo també ha anunciat que Seat ha estat elegida com la marca líder dins del Grup Volskwagen per dirigir l'estratgia i oferir productes per a la mobilitat urbana.

"La micromobilitat, aquells moviments per sota dels 10 quilmetres, representa avui prop del 60% del total. És un negoci amb gran potencial per a un provedor de mobilitat com en el qual volem convertir-nos. Tenim la missió de crear idees i productes dissenyats per a trajectes curts. El Grup Volkswagen i les seves diferents marques faran servir les nostres solucions a tot el món", ha explicat.

Creu que la companyia es troba en la millor posició per liderar aquesta estratgia perqu es troben en un entorn metropolit com el de Barcelona i perqu la capital catalana "té una gran tradició en el disseny i la producció de les dues rodes".

El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona

Ajuntament de Barcelona


Barcelona Economies



Contingut elaborat amb la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona






www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés