Publicat 28/10/2015 15:40

Seat prescindirà de 400 treballadors d'ETT

Planta de Seat en Martorell
SEAT

La companyia vol reduir costos a 100 milions anuals, segons fonts sindicals

BARCELONA, 28 oct. (EUROPA PRESS) -

La direcció de Seat ha informat aquest dimecres al comitè d'empresa que la companyia prescindirà dels de prop de 400 treballadors d'empreses de treball temporal (ETT) que actualment treballen a la planta de Martorell (Barcelona) i que finalitzaran els seus contractes entre aquest mes i el juliol del 2016.

Segons han explicat fonts sindicals a Europa Press, hi ha uns 200 treballadors que acabaran el contracte el desembre, mentre que 200 més deixaran la planta de mica en mica durant els primers set mesos de l'any que ve, quan compleixin un any des de la seva contractació, el màxim permès per mantenir-se com a treballadors d'ETT.

Han explicat que per mantenir aquests treballadors a Martorell haurien de passar a formar part de la plantilla de Seat, cosa que la direcció ha rebutjat.

Els sindicats han considerat que és una "equivocació total", ja que la càrrega de treball de la planta demostra que, com a mínim, un centenar haurien de passar a ser treballadors de Seat.

L'automobilística, filial del Grup Volkswagen, pretén estalviar uns 100 milions d'euros anuals, segons han explicat fonts sindicals, que han assenyalat que la direcció explicarà públicament aquest pla de reducció de despeses aquest mateix divendres.

DISSABTES PRODUCTIUS

A la reunió d'aquest dimecres s'ha pactat el calendari de producció per al mes de desembre a la planta catalana, que preveu que es treballin cada dissabte --excepte el dia 26, que ja està dins de les vacances de Nadal-- i també diumenge dia 13 a la línia 3, que fabrica l'Audi Q3.

En canvi, les altres dues línies --la 1 fabrica l'Ibiza i la 2, el León-- començaran abans les vacances de Nadal, ja que l'últim dia de producció serà el 18 de desembre, mentre que la línia 3 treballarà fins al 23.

Els sindicats assenyalen que les vendes de l'Audi Q3 continuen en ascens i per al pròxim any es preveuen unes necessitats similars, per la qual cosa asseguren que, llevat de contratemps, caldrà treballar festius en producció addicional, ja que no és possible fabricar tots els vehicles que es demanden en una jornada de dilluns a divendres.

Per a la resta de línies, asseguren que el 2016 continua sent una incògnita i a data d'avui no hi ha clares les produccions que seran necessàries.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés