Publicat 1/4/2019 16:43:13 +02:00CET

Seat, líder del mercat automobilístic espanyol durant el primer trimestre

Planta de Seat en Martorell
SEAT - Archivo

El Nissan Qashqai es va situar com el model més demandat entre el gener i el mar

MADRID, 1 abr. (EUROPA PRESS) -

La companyia automobilística espanyola Seat es va situar durant el primer trimestre del 2019 com la marca més venuda a Espanya, amb 26.534 vehicles comercialitzats, la qual cosa suposa un 6,3% menys respecte al mateix període de l'any anterior, mentre que el Nissan Qashqai es va posicionar com l'autombil més demandat, amb 9.354 unitats venudes, un 9,35% més, segons dades de les associacions de fabricants (Anfac), concessionaris (Faconauto) i venedors (Ganvam).

Per darrere de Seat es van situar com les marques més venudes a Espanya entre el mesos de gener i mar Peugeot, amb 25.738 unitats, un 4,7% més que en els tres primers mesos del 2018; Renault, amb 22.734 unitats, un 0,1% més; Volkswagen, amb 22.508 unitats, un 14,5% menys, i Opel, amb 19.315 unitats venudes, un 18,3% menys.

El rnquing de les deu empreses més populars durant el primer trimestre de l'any el van completar Citron, amb 18.091 unitats, un 2,8% més; Toyota, amb 17.163 unitats, un 0,9% més; Nissan, amb 16.275 unitats, un 14,7% menys; Kia, amb 14.309 unitats, un 10,2% menys, i Fiat, amb 14.152 unitats, un 15,1% menys.

Al mar, Renault es va situar com la marca més venuda a Espanya, amb 10.225 turismes i tot terrenys matriculats, un 9,41% més en comparació amb el mateix mes de l'any anterior, seguida de Peugeot i Seat, amb 9.595 (+4,54%) i 9.030 (+3,69%) cotxes venuts, respectivament.

Per la seva banda, Volkswagen va ser la quarta marca que més vendes va tancar durant el tercer mes de l'any, amb 8.598 unitats, un 13,61% menys, per davant de Citron, amb 7.638 unitats, un 10,4% més. Opel es va situar en la sisena posició, amb 7.125 autombils comercialitzats, un 15,5% menys mentre que la setena plaa va ser per a Nissan, amb 6.875 unitats, 23,9% menys.

Van tancar el 'Top 10' de les marques més venudes a Espanya el mes passat Toyota, amb 6.091 unitats, un 15,6% més; Kia, amb 5.758 unitats, un 9,6% menys, i Ford, amb 5.732 unitats, un 25,9% menys.

MODELS

Per la seva banda, el Nissan Qashqai va liderar la classificació dels models més comercialitzats durant els tres primers mesos del curs, amb 9.354 unitats matriculades, la qual cosa es tradueix en un increment del 9,35% en comparació amb el mateix període del 2018. El van seguir el Seat León i el Dacia Sandero, amb 8.630 (-9,84%) i 8.058 (+8,2%) unitats venudes, respectivament.

Entre els deu cotxes més venuts en el mercat espanyol durant el primer trimestre també es troben el Citron C3, amb 6.664 unitats, un 25,97% més; el Renault Clio, amb 6.600 unitats, un 1,26% menys; el Seat Ibiza, amb 6.487 unitats, un 31,59% menys; l'Opel Corsa, amb 6.473 unitats, un 3,8% menys; el Renault Mégane, amb 6.400 unitats, un 1,3% menys; i els Peugeot 208, amb 6.133 unitats, un 0,97% més, i 3008, amb 6.065 unitats, un 23,1% més.

Pel que fa als models més demandats a Espanya al mar, el Nissan Qashqai també va ocupar la primera plaa per volum de vendes, amb 3.972 unitats, un 7,47% més, seguit del Citron C3, amb 3.416 unitats, un 64,94% més, mentre que el Seat León es va situar en tercera posició, amb 3.093 unitats, un 4,81% més.

Per la seva banda, el Fiat 500 i el Renault Clio van ser el quart i el cinqu models més venuts a Espanya el mes passat, respectivament, amb 2.896, un 23,35% menys, i 2.892 unitats, 6,4% més.

La sisena posició va ser per al Renault Mégane, amb 2.845 unitats, un 14,26% més, per davant de l'Opel Corsa, amb 2.673 vehicles, un 1,15% menys. Van completar la llista dels deu models més venuts en Espanya el mes passat el Volkswagen Polo, amb 2.644 vehicles, un 29,38% menys, el Peugeot 208, amb 2.573 autombils, un 4,6% menys, i el Renault Captur, amb 2.533 unitats, un 18,2% més.