Publicat 22/02/2018 18:31

Seat independitza i potencia la seva marca Cupra per captar un públic més sofisticat

El presidente de Seat, Luca de Meo
EUROPA PRESS

Preveu doblar les vendes a mitjà termini fins el 20.000 unitats i cerca una ubicació a Barcelona per a les seves oficines centrals

SANT PERE DE RIBES (BARCELONA), 22 febr. (EUROPA PRESS) -

Seat ha presentat aquest dijous la seva nova marca Cupra, una denominació que ja utilitzava en alguns dels seus models per a les seves versions esportives, però que a partir d'aquest any s'independitzarà com a marca pròpia, amb la intenció de captar a un nou segment de clients que cerquen cotxes més sofisticats i amb una major capacitat adquisitiva.

En un esdeveniment per a premsa nacional i internacional en el Circuit de Terramar de Sant Pere de Ribes (Barcelona), el president de Seat, Luca de Meo, ha explicat que en la història de Seat s'han fabricat 17 diferents models amb l'etiqueta Cupra i s'han venut més de 60.000 unitats en els últims 20 anys en més de 40 països, unes xifres que ha afirmat que "no són dolentes però no són tan bones com el potencial que té" Cupra com a marca.

"Aquest projecte és un somni d'un grup de persones que cercaven una forma de conquistar un nou tipus de consumidors que habitualment no comprarien un Seat", ha assenyalat, i ha concretat que aquests cotxes aniran dirigits a omplir un espai entre el mercat de volums i el segment premium.

Actualment existeix el Seat León Cupra en les seves versions de cinc portes i ST (familiar), de les quals es van vendre 10.000 unitats l'any passat, i la previsió és doblar aquesta xifra a mig termini, quan s'ampliï la gamma.

Aquest any es llançarà el Cupra Ateca -a la fi d'aquest any, amb un motor de 300 cavalls--; el Cupra R ST -basat sobre el León Cupra ST actual--, i també el Cupra R, una edició limitada de 799 unitats que es va presentar en el Saló de l'Automòbil de Frankfurt al setembre i que ja està esgotat.

El vicepresident de R+D de Seat, Matthias Rabe, ha afirmat que es poden trobar cotxes amb prestacions similars als Cupra, però en el sector premium i, per tant, amb almenys el doble de cost.

Aquest any també es llançarà el Cupra TCR, de competició, i per als propers tres anys es plantegen cinc nous models que encara s'han d'aprovar: el Cupra Eivissa i el Cupra Arona i altres tres; a més, el 2020 tots els Cupra estaran disponibles en versió híbrida endollables.

CONCESSIONARIS ESPECIALITZATS

El vicepresident Comercial de l'automobilística, Wayne Griffiths, ha afegit que Cupra també comptarà amb una xarxa de concessionaris especialitzada, amb l'objectiu de desenvolupar "un món dins del món de Seat", dirigit a joves clients que cerquin un cotxe sofisticat però que no necessitin la imatge de prestigi que ofereixen les altres marques premium.

Tots els concessionaris Seat podran vendre models Cupra, però hi haurà 265 (un 20% del total de la xarxa de la companyia) que estaran especialitzats en la nova marca, encara que no la vendran de forma exclusiva.

Griffiths ha destacat que Seat crearà una organització diferent pel Cupra, i físicament també estarà separada de la seu de l'automobilística a Martorell (Barcelona), per la qual cosa ha anunciat que estan cercant una ubicació a Barcelona o voltants per instal·lar les seves oficines centrals.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés