És el primer centre d'aquestes característiques del Grup Volkswagen a Europa fora d'Alemanya
MARTORELL (BARCELONA), 15 (EUROPA PRESS)
Seat ha inaugurat aquest dimecres a Martorell (Barcelona) el seu Test Center Energy, el primer laboratori de bateries d'Espanya per desenvolupar i provar diversos sistemes d'energia destinats a vehicles elèctrics i híbrids.
L'acte ha comptat amb la participació de la ministra de Ciència i Innovació, Diana Morant; el conseller d'Empresa i Treball de la Generalitat, Roger Torrent; el president de Seat i Cupra, Wayne Griffiths, i el vicepresident d'R+D de la companyia, Werner Tietz, entre d'altres.
El centre, el quart del Grup Volkswagen al món, va començar a operar a l'octubre després d'una inversió d'uns set milions i compta amb 25 treballadors, una potència instal·lada d'1,3 megawatts (MW) i una superfície de 1.500 metres quadrats.
Es tracta del primer centre d'aquestes característiques que el Grup Volkswagen té a Europa fora d'Alemanya, ja que actualment disposa d'una desena que estan repartits entre el país germànic, els Estats Units i la Xina.
Griffiths ha sostingut que la inauguració d'aquest centre és un pas més per electrificar la planta de Martorell i que l'objectiu és convertir-lo en un centre de referència en electrificació.
La ministra ha destacat que amb laboratoris com aquest el talent farà possible nous sistemes d'energia per a una nova mobilitat sostenible i connectada: "Amb iniciatives pioneres es contribueix que el món camini cap a la neutralitat climàtica i un model econòmic més competitiu i just".
Torrent ha agraït a l'automobilística que continuï confiant en Catalunya per als seus projectes empresarials i ha defensat que aquí compten amb professionals qualificats amb experiència i voluntat d'adaptar-se a aquest procés de transició i "amb un govern disposat a col·laborar amb el que sigui possible per facilitar-ho".
EL CENTRE
L'edifici compta amb diferents espais d'assaig per validar mòduls de cel·les, bateries de mitjana i alta tensió, a més de diferents carregadors utilitzats en tota la gamma de vehicles electrificats.
Disposa de diverses cambres climàtiques que permeten fer proves amb les bateries i mòduls sota condicions tèrmiques extremes, per simular així els diferents entorns on es pot trobar un automòbil durant el seu cicle de vida.
El Test Center Energy té capacitat per fer anualment fins a 6.000 anàlisis completes de validació de les funcions relacionades amb el sistema d'alt voltatge --bateria, càrrega, seguretat--.
Tietz ha assenyalat que per això, la posada en funcionament d'aquest centre és una magnífica notícia no tan sols per electrificar la companyia, sinó també perquè els permetrà situar-se "com uns referents" en el desenvolupament de solucions per a l'electromobilitat sostenible.