Publicat 04/04/2016 12:52CET

Seat i Grupo Sesé fan circular per primera vegada a Espanya un megacamió

Seat y Grupo Sesé
EUROPA PRESS

El vehicle ha recorregut 35 quilòmetres entre Palau-solità i Plegamans i Martorell

MARTORELL, 4 abr. (EUROPA PRESS) -

Seat i Grupo Sesé, en col·laboració amb el Clúster de la Indústria de l'Automoció de Catalunya (CIAC), han realitzat aquest dilluns el primer trajecte a la carretera a Espanya d'un 'megatruck', un camió de 25,25 metres de llarg i de 60 tones de massa màxima que ha circulat des de Palau-solità i Plegamans fins a Martorell.

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, juntament amb el president del CIAC, Vicenç Aguilera, i el vicepresident de Producció de Seat, Andreas Tostmann, han rebut el 'megatruck' a la planta de Seat a Martorell, on ha arribat després de recórrer 35 quilòmetres procedent de la planta de Grupo Sesé a Palau-solità i Plegamans.

El megacamió forma part d'una prova pilot impulsada pel CIAC i ha circulat amb sensors per monitorar diferents aspectes de seguretat, amb la finalitat d'analitzar la viabilitat de la implantació d'aquest tipus de vehicle.

El vehicle, propietat del Grupo Sesé, té unes dimensions de 25,25 metres de llarg --similars a la d'una pista de tenis-- i fins a 60 tones de massa màxima autoritzada, i supera els 18,75 metres de llarg i les 40 tones dels tràilers habituals.

Durant la presentació del 'megatruck', el director de la divisió de Transport de Grupo Sesé, Federico Ballester, ha destacat com a principals avantatges d'aquest vehicle "l'augment de capacitat, amb una millora de volums de fins al 57%, i la disminució dels camions en circulació, amb una reducció d'emissions del 14%".

Per la seva banda, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, ha declarat que el 'megatruck' "és una aposta que suposa més seguretat viària, més competitivitat a l'hora de transportar les mercaderies i més sostenibilitat ambiental".

Segons ha informat el CIAC en un comunicat, la circulació de 'megatrucks' suposa un estalvi del 22% en costos de logística, ja que es redueix el preu de la tona transportada, així com una millora de l'eficiència i de la competitivitat del sector.

Després de la realització de la primera prova pilot, Seat i Grupo Sesé preveuen fer més assajos del 'megatruck' amb rutes entre Madrid i Martorell i entre Portugal i Martorell.

A Espanya, la circulació de 'megatrucks' està permesa des del mes de desembre del 2015, sempre que es disposi d'una autorització prèvia expedida per la Direcció General de Trànsit o pels departaments de Trànsit del País Basc i de Catalunya, tot i que encara està pendent que es desenvolupi completament la normativa, segons han explicat els promotors de la iniciativa.

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés