Actualitzat 15/09/2015 17:16

Seat es fixa en Cuba i l'Iran i confia en el SUV per obrir-se a nous mercats

FRANKFURT (ALEMANYA), 15 Set. (De l'enviada especial d'EUROPA PRESS Núria Vila) -

   El president de Seat, Jürgen Stackmann, ha afirmat que l'automobilística espanyola està centrada en Europa per afermar el seu creixement, tot i que "regularment" analitza noves oportunitats, entre elles Cuba i l'Iran, i ha assegurat que el llançament del nou totterreny SUV (Sport Urban Vehicle) obrirà possibilitats a nous mercats internacionals.

   En una trobada amb mitjans aquest dimarts al saló de l'Automòbil de Frankfurt, ha insistit que Seat està concentrada en Europa, ja que és la zona que condueix a resultats, però "sorgeixen oportunitats que cal explorar".

   Entre aquestes, ha parlat de Cuba, un país que podria convertir-se en una oportunitat per a Seat, tot i que ha subratllat que cal "sembrar el mercat".

Cargando el vídeo....

   També s'ha referit a l'Iran, un mercat que té un milió de matriculacions anuals, un nivell semblant al d'Espanya, que aquest any recuperarà aquesta xifra després d'anys de volums molt inferiors.

   "Un mercat d'un milió de cotxes, s'ha observar. No fer-ho seria negligent", segons Stackmann, i ha destacat que la cartera de models de Seat està guanyant atractiu internacional, i ha augurat que es potenciarà amb el llançament del SUV a mitjan 2016.

   "El moviment cap al SUV i el 'crossover' és mundial. Com més creixem cap a aquestes carteres, més podrem accedir a aquests mercats", ha afirmat.

CREIXEMENT FORA D'EUROPA

   Tot i això, Stackmann subratlla que la prioritat de la marca ara mateix és la sostenibilitat, això és, tornar als beneficis després de set anys.

   Ho considera fonamental abans de fer "un gran pas", com el que suposaria, per exemple, implantar producció local en algun dels països on les vendes de Seat van millor, com Mèxic.

   El país centreamericà és actualment el quart mercat de la firma, amb 15.500 unitats venudes del gener a l'agost d'aquest any, fet que suposa un creixement de gairebé el 12% respecte al mateix període del 2014.

   També hi ha avenços significatius a altres països fora de l'àrea d'influència principal de Seat, com Turquia --que acumula un increment de vendes del 51% en els primers vuit mesos del 2015-- i Israel, amb un 48% més.

   Alemanya continua sent el principal mercat de Seat, amb 58.600 matriculacions fins a l'agost, i la previsió és que continuï en la primera posició a finals d'aquest any; la segueixen Espanya, amb 57.300 cotxes venuts, i Regne Unit, amb 31.700.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés