Publicat 20/3/2019 10:49:38 +01:00CET

Seat enfocar el seu mercat a l'Amrica del Sud i l'frica del Nord per dependre menys d'Europa

Seat enfocar el seu mercat a Amrica del Sud i frica del nord per dependre men
SEAT

BARCELONA, 20 mar� (EUROPA PRESS) -

Seat est comenant a enfocar la seva estratgia de vendes a l'Amrica del Sud i l'frica de Nord amb l'objectiu de ser menys depenents del mercat europeu --concretament la zona oest del continent--, en qu concentra el 85% de les vendes.

En una entrevista a Europa Press, el vicepresident executiu comercial de l'empresa i conseller delegat de Cupra, Wayne Griffiths, ha assegurat que la companyia amb seu a Martorell (Barcelona) ha de créixer fora i accelerar la seva globalització.

En concret, ha destacat els resultats obtinguts a Algria, país en qu van vendre prop de 20.000 cotxes el 2018, la qual cosa suposa un 11% del mercat, i ha detallat que l'empresa també va obtenir bons registres al sud d'Amrica, així com a Mxic.

"A tota aquesta zona del nord d'frica estem creixent i també al sud d'Amrica, també a Mxic. Entrarem a Xile en la meitat d'aquest any i reforarem la nostra estratgia a Colmbia", ha explicat.

La idea de la companyia és incrementar la seva participació en aquestes dues regions, per així créixer també en el 'share' de vendes de Seat a nivell mundial, que Griffiths confia que seguir incrementant.

2019

Després del seu millor any de la histria, amb 517.600 vehicles matriculats a tot el món --un 10,5% més que el 2017--, la companyia ha comenat el 2019 amb la mateixa línia: va créixer un 14% al gener i un 11% al febrer.

No obstant aix, la previsió per aquest any és que el mercat automobilístic s'estanqui tant a nivell espanyol com a nivell europeu, cosa que Griffiths també atribueix a factors més enll de les normatives d'emissions, com el Brexit, la recessió d'Itlia i el conflicte comercial entre els Estats Units i la Xina.

"El mercat a Europa no est arrencant en el primer trimestre. Per totes les discussions mundials, no només europees, com l'assumpte del Brexit, que no ajuda, sinó també a nivell mundial", ha asseverat.

OFENSIVA

Griffiths s'ha mostrat optimista amb el desenvolupament de l'empresa en aquest inici d'any i ha sostingut que amb els resultats collits són la "contratendncia" del mercat.

"Tenim la sort que amb la nostra ofensiva de producte ara tenim la gamma més nova en el mercat. Tenim tres 'SUV'", ha afirmat, en referncia a l'Ateca, a l'Arona i al Tarraco.

"Crec que anem serem la marca que més creix a Europa. L'any passat vam ser la marca que creixia més rpid i, aquest any, després de dos mesos, segueix creixent. I a nivell de comandes i demanda també van molt bé l'Igbiza i el León", ha afegit.