Seat diu que la situació a Catalunya fa menys atractiva la planta de Martorell per atreure inversió

Publicat 24/11/2019 13:10:46CET
Planta de Seat a Martorell (Barcelona).
SEAT - Archivo

MADRID, 24 nov. (EUROPA PRESS) -

El president de la marca automobilística Seat, Luca de Meo, ha assenyalat que l'actual situació a Catalunya "no és la ideal" a l'hora d'atreure inversions a llarg termini i ha assenyalat que una estabilitat, un pla industrial o un pacte d'Estat per a l'automòbil li donarien més arguments per defensar que cal invertir a Espanya.

El directiu ha assegurat que el seu paper com a màxim responsable de Seat és "hissar la bandera de la marca i d'Espanya" dins del grup Volkswagen i aconseguir inversions "aquí", i ha assenyalat que l'actual situació de crispació i protestes no ajuda a atreure inversions a llarg termini, perquè dins del consorci alemany "tenen opcions diferents" per adjudicar aquestes inversions.

"Sempre he dit, mai amenaçat, que, mentre aquest assumpte no toqui l'operativa, jo no tinc res a dir, però quan toqui l'operativa, soc un 'manager' i he de prendre decisions", ha afirmat en una entrevista concedida a Europa Press.

En aquesta línia, De Meo ha subratllat que el grup Volkswagen sempre ha invertit molt a Espanya, tant a la seva planta de Landaben (Navarra) com a la de Martorell (Barcelona), amb un cicle d'inversió de 4.200 milions d'euros que acaba l'any 2019.

"No ens poden dir que no hem invertit a Espanya, però ara cal lluitar pel proper cicle d'inversió i si la situació no és clara, no és un desastre, però tenim menys arguments", ha advertit el president de Seat.

Així, ha destacat que des de la seva companyia no fan discursos polítics i que el pitjor que li pot passar és que Seat sigui un problema més. Per evitar-ho, ha apuntat que el que ha de succeir és que la companyia continuï funcionant, venent cotxes i produint amb qualitat.

"Quan comencen a tallar carreteres que no ens permeten fer la nostra feina, això ja comença a preocupar-nos. Vam haver de parar un dia, això ja ha començat a preocupar", ha assenyalat el també màxim representant del grup Volkswagen a Espanya.

INDÚSTRIA ESPANYOLA

D'altra banda, De Meo ha subratllat la necessitat que la indústria de l'automòbil a Espanya es reinventi per no continuar apostant per un model clàssic de producció, sinó per un de més valor afegit que asseguri la viabilitat a llarg termini.

Amb motiu de l'expansió del cotxe elèctric, el directiu ha indicat que l'eventual pèrdua d'ocupació a les fàbriques arran d'aquesta tecnologia, per la qual es necessita menys mà d'obra, dependrà dels volums de vendes que s'aconsegueixin.

Així, ha assenyalat que, perquè això no passi, caldrà que les vendes de cotxes elèctrics superin en un 20% o 30% les dels cotxes de combustió o que la indústria sigui capaç d'utilitzar els treballadors en altres tasques perquè, en la seva opinió, "hi ha més oportunitats".

Contador