Publicat 1/4/2019 17:03:25 +02:00CET

Seat completa la seva gamma ECO amb els nous Arona, Ibiza i León TGI i el Mii Ecofuel

Planta de Seat en Martorell (Barcelona)
SEAT - Archivo

MADRID, 1 abr. (EUROPA PRESS) -

Seat ha completat la seva gamma ECO amb els nous Arona, Ibiza i León TGI, amb tres dipsits de gas natural comprimit (GNC) que augmenten l'autonomia del vehicle uns 500 quilmetres en forma de gas, i el Mii Ecofuel, que també disposa d'una versió híbrida de GNC i gasolina.

La companyia espanyola defensa que un vehicle GNC redueix prop d'un 25% les emissions de dixid de carboni (CO2) en comparació amb un model de gasolina i un 75% les d'xid de nitrogen (NOx) respecte a una variant disel, mentre que les de partícules i dixid de sofre (SOTA2) són "prcticament nulles".

Així mateix, subratlla que la tecnologia TGI, a més de comptar amb l'etiqueta ECO de la Direcció General de Trnsit (DGT), aporta un baix cost per quilmetre recorregut, que resulta un 50% més econmica que la gasolina; un 30 més barata que el disel; un 10% en comparació amb el gas liquat de petroli (GLP) i un 25% respecte a un híbrid elctric no endollable.

TERCER DIPSIT

Seat ha introdut un tercer dipsit de GNC en la seva gamma TGI i ara tant l'Ibiza com l'Arona superen els 400 quilmetres d'autonomia en forma de gas, mentre que el León arriba als 500 quilmetres utilitzant exclusivament GNC.

La marca ha justificat que la decisió d'augmentar l'autonomia d'aquests models en forma GNC en detriment de la gasolina es deu a la demanda i a l'ús dels clients de la companyia.

Els motors TGI arrenquen sempre fent ús del gas natural fins que s'acaba i només utilitzen gasolina en engegar-se en dos temps: si la temperatura del líquid refrigerant és inferior a menys deu graus centígrads o si s'acaba de repostar GNC, perqu el sistema necessita revisar el gas que s'introdueix als dipsits abans de fer-los servir.

El León est fabricat sobre la plataforma MQB-A del grup Volkswagen, i tant l'Ibiza com l'Arona utilitzen la tecnologia MQB-A0, que permet més flexibilitat de fabricació i una "robusta" implementació, a més d'aconseguir una carrosseria molt lleugera, funcional, segura i amb una "extremada" rigidesa estructural. Aquests models s'assemblen a la planta de la companyia a Martorell (Barcelona), mentre que el Mii es fabrica a Bratislava.

Els nous Arona i Ibiza TGI estan disponibles en tots els acabats que ofereix la marca (Reference, Style, Xcellence i FR) i compten amb un motor d'1.0 litres de tres cilindres i 12 vlvules, de 90 cavalls de potncia.

Per la seva banda, el León compta amb 130 cavalls de potncia i ara també s'ofereix en els acabats Xcellence i FR, en les versions de carrosseria cinc portes i familiar ST, mentre que el Mii, el model més urb de l'empresa espanyola, munta una unitat híbrida de GNC i gasolina amb 68 cavalls de potncia i aconsegueix una autonomia de 380 quilmetres amb els seus dos dipsits de gas