Actualitzat 08/05/2018 17:57

Seat aconsegueix el millor mes d'abril de la seva història per vendre més de 50.000 cotxes a tot el món

Gamma de vehicles de Seat
SEAT - Arxiu

BARCELONA/MADRID 8 maig (EUROPA PRESS) -

Seat ha aconseguit completar el millor mes d'abril de la seva història per vendre 50.100 cotxes a tot el món, la qual cosa es tradueix en una progressió del 21% respecte als 41.400 vehicles que va matricular el quart mes de l'exercici precedent, segons dades publicades per l'empresa.

Amb aquest volum, l'empresa espanyola supera el rècord que va registrar l'abril de l'any 2000, amb 45.100 unitats matriculades.

El vicepresident Comercial de Seat, Wayne Griffiths, ha assenyalat que la companyia creix a Europa per sobre de la tendència de mercat i que més enllà del Vell Continent viu una situació més positiva gràcies a la seva evolució a Algèria.

Griffiths ha destacat també que l'estratègia de globalització de l'empresa amb seu a Martorell (Barcelona) ja dona resultats. "Al mateix temps, vam seguir innovant amb nous projectes com la plataforma d'eCommerce que hem implantat per iniciar les vendes a Noruega. Aquest projecte servirà d'incubadora per al desenvolupament de solucions per a la resta de mercats", ha apuntat.

ACUMULAT

Entre gener i abril, Seat va matricular 189.300 cotxes, un 19,3% més que en els quatre primers mesos de 2017, amb Espanya com el primer mercat de la marca, on suma 39.200 cotxes venuts en el que va d'any, un 15,9% més.

Li van seguir Alemanya, amb 35.300 unitats, un 19% més, i el Regne Unit, amb 23.700 unitats, un 13,8% més. Per la seva banda, també ressalta l'increment que va registrar Algèria, multiplicant per deu les seves matriculacions respecte al primer quadrimestre de l'any passat, amb 10.000 vehicles lliurats.

En aquest context, Seat ha recordat que l'èxit comercial de la marca i, en particular, el dels models Ibiza, Arona i León (fabricats a Martorell) permetrà a la companyia contractar 250 nous empleats de manera indefinida l'1 de juny, que se sumaran als 265 treballadors que es van incorporar al gener i febrer.

En l'actualitat, la companyia del grup Volkswagen produeix cada dia 2.300 vehicles a Martorell (Barcelona), la qual cosa equival al 95% de la capacitat màxima de la planta.

Des del punt de vista financer, l'augment de les vendes i l'efecte positiu en el 'mix' pel llançament del nou Arona van elevar el benefici operatiu de Seat a 85 milions d'euros en el primer trimestre de 2018, un 51,4% més que en el mateix període de 2017, mentre que la xifra de negoci de la companyia va créixer fins el 2.782 milions d'euros, un 11,8% més.

Contingut patrocinat