BARCELONA, 28 maig (EUROPA PRESS) -
El secretari d'Estat d'Infraestructures, Transport i Habitatges del Ministeri de Foment, Pedro Saura, ha defensat aquest dimarts que el Corredor Mediterrani és una "pea fonamental" per a l'estratgia de mobilitat sostenible i segura del Govern espanyol.
"L'xit del Corredor Mediterrani és l'xit de l'estratgia de mobilitat sostenible i segura del Govern d'Espanya", ha remarcat Saura en una atenció als mitjans durant la trobada 'Encuentro Corredor Ferroviario del Mediterráneo', organitzada per 'Expansión' i amb la collaboració de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), el Port de Barcelona i el Port de Tarragona.
Saura ha assenyalat que l'Executiu central calcula que aquesta infraestructura ferroviria implicar en el mig termini un estalvi del 40% en mercaderies i d'entre el 34 i el 35% en passatgers, mentre que si se sumen tots els corredors a Espanya s'espera que generin 50.000 milions d'euros addicionals en el PIB i 130.000 llocs de treball més l'any 2030.
Ha argumentat que el Govern central s'ha trobat amb una "situació heretada" amb el Corredor Mediterrani i que estan mirant de treure'n la mxima rendibilitat per a l'economia en el curt termini.
Sobre les afectacions per les obres en el tram ferroviari entre Castellbisbal i Martorell (Barcelona), Saura ha sostingut que les obres s'han de planejar "buscant el mxim enteniment amb l'entorn i el territori".
També ha assenyalat que requereix transparncia per la incidncia que tindran les obres en passatgers i el trnsit de mercaderies, i collaboració entre les diferents administracions implicades.