Publicat 16/08/2024 22:11

Sateliot llança "amb èxit" quatre satèl·lits de la seva constel·lació 5G-IoT a l'espai

Satllits de Sateliot.
SATELIOT

   Retransmet l'esdeveniment des de l'America's Cup Experience de Barcelona

   BARCELONA, 16 ago. (EUROPA PRESS) -

   Sateliot ha llanat "amb xit" en un coet Falcon 9 de SpaceX quatre satllits a l'rbita de la Terra aquest divendres a les 20.56 hores espanyola des de la base Vandenberg de la Fora Espacial dels Estats Units a Califrnia en la missió batejada com a Transporter-11.

   Així ho ha informat en un comunicat la companyia espanyola, que compta en el seu "nucli dur" amb Indra, Cellnex i Sepides, i que est desplegant la primera constellació de satllits d'rbita baixa amb estndard 5G per IoT i amb cobertura en el 100% del planeta.

   El llanament s'ha pogut seguir en directe en un programa especial presentat pel youtuber, divulgador científic i director del canal Control de Missió, Josep Calataiud, i que ha organitzat la companyia a l'America's Cup Experience de Barcelona.

"PAS HISTRIC"

   El conseller delegat de Sateliot, Jaume Sanpera, ha afirmat que el llanament suposa "un pas histric per a la companyia i per a Espanya", segons el mateix comunicat.

   "Per a nosaltres, perqu amb aquests quatre satllits comenarem a materialitzar en serveis els contractes que tenim ja tancats amb X clients a tot el món. I per al nostre país, perqu es tracta d'un projecte que el colloca a l'avantguarda de la connectivitat IoT a un nivell mundial", ha afegit.

   Sateliot ha afirmat que el llanament "marca un punt d'inflexió per a la companyia" i ha assegurat que amb ell obre la seva fase comercial i comenar a donar servei a la fi d'aquest any.

   A més, ha confirmat que la missió segueix "el pla tcnic previst", de manera que una vegada que el coet ha aconseguit l'rbita programada situada entorn de 550 quilmetres d'altura, un seqüenciador ha activat l'ejecció dels dispositius a l'espai.

   Una vegada en l'espai, ha comenat a arribar el subministrament elctric als subsistemes principals dels satllits i els sistemes de control d'actitud han iniciat el procés d'estabilització; així, tal com est programat, unes hores després del llanament els satllits es comunicaran amb la Terra per primera vegada.