Publicat 12/02/2018 18:03

Santi Vidal i Viver i Pi-Sunyer compareixen aquest dimarts davant el jutge de l'1-O

El jutge Santi Vidal
Europa Press

BARCELONA 12 febr. (EUROPA PRESS) -

El Jutjat d'Instrucció 13 de Barcelona ha citat l'exjutge i exsenador Santi Vidal i al jurista i exmagistrat del Tribunal Constitucional Carles Viver i Pi-Sunyer aquest dimarts a la tarda, investigats dins de la causa pels preparatius i la celebració del referèndum de l'1-O.

Segons el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, Vidal està citat a les 16 hores i Viver i Pi-Sunyer a les 17 hores al jutjat, que té una investigació contra una trentena de persones pels presumptes delictes de rebel·lió, sedició, revelació de secret, malversació, desobediència i prevaricació.

El jutge va prendre declaració com imputats aquest diumenge a l'excap del gabinet de la Conselleria de Governació de la Generalitat Jordi Cabrafiga i al director dels Serveis Corporatius del Centri de Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació de la Generalitat de Catalunya (CTTI), Valentín Rierol, i a tres més empleats del CTTI.

El jutjat, del qual és titular el magistrat Juan Antonio Ramírez Sunyer, va ser qui va detenir el passat 20 de setembre diferents càrrecs del Govern, entre ells al número dos de la Conselleria d'Economia, Josep Maria Jové.

Aquesta operació de setembre va deixar 20 persones investigades formalment, 14 d'elles detingudes; 41 registres i la intervenció de 9,8 milions de paperetes del referèndum suspès pel Tribunal Constitucional.

La investigació va arrencar per dues denúncies, una d'elles de Vox, contra l'exsenador d'ERC Santi Vidal per les seves declaracions sobre que el Govern posseïa de forma il·legal dades fiscals dels catalans i una partida secreta per crear estructures d'Estat.

Contingut patrocinat