Publicat 16/06/2021 15:31CET

Santander, Sabadell, CaixaBank i Bankia defensen que han complert la normativa dels crèdits ICO

Archivo - Arxiu - Banc Santander.
BANCO SANTANDER - Archivo

MADRID, 16 juny (EUROPA PRESS) -

Santander, CaixaBank, Bankia i Sabadell defensen que han complert "en tot moment" amb la normativa sobre la gestió de crèdits amb aval públic de l'ICO i que continuaran facilitant a les autoritats de competència la documentació necessària per provar que no han incorregut en conductes sancionables en aquest sentit.

Així ho han indicat fonts d'aquestes entitats a Europa Press, després de saber-se que la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) ha obert un expedient sancionador a Banc Sabadell, Banc Santander, CaixaBank i Bankia per possibles pràctiques restrictives a la competència en la comercialització de línies d'avals ICO Covid.

A falta de conèixer l'expedient, Santander desconeix els fets concrets que se'ls poden imputar, però assegura que l'actuació del banc ha estat "totalment respectuosa" amb la competència entre entitats financeres a Espanya en la contractació de línies d'avals ICO Covid i que "ha atès amb diligència tots els requeriments que ha remès la CNMC".

"El banc ha complert amb la normativa reguladora de les línies d'avals ICO Covid. En aquest sentit, Santander no ha condicionat cap finançament amb garantia ICO a la contractació de cap altre producte o servei i tampoc no ha imposat la utilització d'aquest finançament per reestructurar deutes preexistents", ha indicat un portaveu.

De la seva banda, fonts de CaixaBank han destacat que CaixaBank i Bankia, en el seu moment, han anat facilitant a la CNMC tota la informació que els ha sol·licitat sobre la comercialització dels productes ICO Covid.

"Esperem poder explicar molt més detalladament aquest procés de gestió per donar plena visibilitat sobre les seves característiques. Confiem que el detall i la prova addicional que proporcionem porti el regulador a concloure que en cap moment es van produir conductes sancionables", han assenyalat.

Al seu torn, Banc Sabadell ha assegurat que durant el període de dificultat de la pandèmia va acompanyar els seus clients i va formalitzar més de 140.000 expedients de crèdit per un volum superior als 12.500 milions d'euros "complint amb els requisits legals establerts, havent implantat els mecanismes de verificació i control pertinents per garantir que es compleix la normativa aplicable".

Fonts de Banc Sabadell sostenen que l'entitat va implantar uns mecanismes de control postcontractació addicionals, amb l'objectiu de confirmar que els expedients "es van formalitzar complint amb tots els requisits".

A Sabadell entenen que el supervisor faci les comprovacions que consideri oportunes, per la "transcendència i importància" de les línies d'avals ICO, tot i que recorden que l'obertura d'un expedient de la CNMC "no prejutja el resultat final de la investigació". "Banc Sabadell podrà aportar totes les evidències que calguin per acreditar el seu adequat comportament i la idoneïtat dels procediments i controls establerts", han afirmat.

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés