Publicat 18/01/2018 11:57

Santamaría retreu a Cs que "es privi d'un aliat" com el PP al Parlament per no cedir-li un diputat per tenir grup

Santamaría en la Comissió de l'article 155 en el Senat
EUROPA PRESS

Rebutja una carrera per ser "el primer" en constitucionalisme i diu que es tracta que el constitucionalisme sigui el primer a Catalunya

MADRID, 18 gen. (EUROPA PRESS) -

La vicepresidenta del Govern central, Soraya Sáenz de Santamaría, ha retret aquest dijous a Cs que "es privi d'un aliat" constitucionalista en el Parlament de Catalunya per no voler cedir un diputat al PP perquè els populars puguin tenir grup parlamentari propi en la Cambra autonòmica.

En una entrevista a Cadena Cope recollida per Europa Press, Santamaría ha dit que "no entén" la decisió del partit taronja de no prestar al PP un dels seus parlamentaris perquè, d'aquesta forma, "està donant la majoria" a JuntsxCat i a ERC en les comissions parlamentàries de la Cambra catalana.

"Això no és una carrera per qui és el primer en el constitucionalisme", ha recalcat, per després assenyalar que es tracta més aviat d'aconseguir que el "constitucionalisme sigui el primer a Catalunya".

Així, ha retret a la formació taronja que "es privi d'un aliat" com el PP, un partit "que ha demostrat defensar la llei i la Constitució".

En la seva opinió, "és necessari" tenir més veu en el Parlament i, no obstant això, amb el rebuig de Cs de cedir al PP un diputat per tenir el seu propi grup, els populars i en general el bloc constitucionalista "perd capacitat" per promoure iniciatives: "No ho entenc", ha incidit la portaveu del Govern del PP, demanant explicacions al líder del partit taronja, Albert Rivera.

DECISIÓ DE CS, "CONTRAPRODUENT"

"Em sembla incomprensible i contraproduent", ha incidit, remarcant: "Quants més soldats siguem en la defensa de la Constitució, més possibilitats tenim de guanyar".

La portaveu del Govern central ha defensat la gestió de l'Executiu davant el conflicte català, destacant que "ha intentat fer-ho tan bé com sigui possible", que "ja ningú parla" de la unilateralitat i que ha "frenat d'arrel" el desafiament sobiranista.

Així mateix, ha dit que l'aplicació de l'article 155 de la Constitució a Catalunya ha solucionat molts dels problemes que "estaven enquistats" a Catalunya.

I preguntada pel motiu pel qual el PP ha collit tan mals resultats en les eleccions catalanes del passat 21 de desembre, ha assenyalat que uns comicis autonòmics té uns resultats diferents a unes eleccions generals: "No es pot extrapolar", ha reiterat.

Però sí que ha apuntat que des del Govern del PP, l'objectiu del qual és "donar la millor solució" als problemes dels ciutadans, s'han d'explicar "més" i "no donar les coses per enteses".

Contingut patrocinat