MADRID, 2 jul. (EUROPA PRESS) -
L'exvicepresidenta del Govern central i candidata a presidir el PP, Soraya Sáenz de Santamaría, ha sol·licitat aquest dilluns explicacions "immediates" al cap de l'Executiu, Pedro Sánchez, per la decisió "purament política" de traslladar presos independentistes a presons de Catalunya, ja que, al seu judici, suposa "no aplicar i no respectar" l'Estat de Dret.
Així s'ha pronunciat Sáenz de Santamaría abans de participar en un acte amb afiliats del PP al districte madrileny de Salamanca després que el Govern de Pedro Sánchez hagi decidit traslladar a Catalunya a partir d'aquesta mateixa tarda Oriol Junqueras i altres cinc presos independentistes.
"Quan el PP estava al Govern, l'Estat de Dret aplicava la Justícia i ara que ha arribat Pedro Sánchez aplica la política a decisions que són estrictament les de l'Estat de Dret", ha emfatitzat, per subratllar que estan "radicalment en contra" d'aquest trasllat perquè és una decisió que es pren "per pura conveniència política" del president del Govern.
LES PRESONS ALLÍ LES GESTIONA LA GENERALITAT
Així, ha assenyalat que els partits independentistes van donar suport a Sánchez a la moció de censura i ara els "paga" i "sense tallar-se", a "poques setmanes d'aquesta investidura", decideix "apropar els presos a Catalunya". "Les presons a Catalunya les gestiona la Generalitat i, per tant, mana als processaments que estaven en la Generarlitat que siguin guardats per la pròpia Generalitat", ha advertit.
Per això, Sáenz de Santamaría ha urgit Pedro Sánchez a donar explicacions perquè aquesta decisió és "purament política" i "suposa no aplicar i no respectar l'Estat de Dret enfront dels qui es van saltar l'Estat de Dret i la llei", i que a més tenen un "processament per una conducta molt greu".
Després, en el seu míting davant diverses desenes d'afiliats del PP, l'exvicepresidenta ha tornat a posar l'accent en aquest assumpte subratllant que quan el PP estava al Govern "aplicava la justícia i la legislació era igual per a tots els reclusos". "I aquí s'ha trencat la igualtat per als presos", ha emfatitzat.
A més, ha recordat que ella va abandonar el Govern amb una querella per prevaricació que li va posar el president de la Generalitat, Quim Torra, per negar-se a publicar els nomenaments dels consellers al butlletí català, cosa que, segons ha subratllat, "tornaria a fer una i mil vegades".
"El Partit Popular evita que siguin consellers i el Govern socialista el primer que fa és enviar-los cap a Catalunya. Aquí hi ha la diferència", ha asseverat, per afegir que han defensat la unitat d'Espanya quan eren al Govern central i ho fan ara des de l'oposició.¡