Actualitzat 02/05/2018 09:58

Santamaría, Cospedal i Pedro Sánchez acudiran aquest dimecres a la festa del 2 de maig de la Comunitat de Madrid

Sáenz de Santamaría
Europa Press

Casado i Maroto també seran presents en els actes commemoratius que se celebren a la Real Casa de Correos

MADRID, 2 maig (EUROPA PRESS) -

La vicepresidenta del Govern espanyol, Soraya Sáenz de Santamaría, i la ministra de Defensa i secretària general del PP, María Dolores de Cospedal, assistiran aquest dimecres a la festivitat del 2 de maig, Dia de la Comunitat de Madrid, segons han informat a Europa Press fonts de l'Executiu. Per part del PSOE, hi haurà el seu secretari general, Pedro Sánchez, qui encapçalarà la delegació socialista que acudirà a aquests actes commemoratius que se celebraran a la Real Casa de Correos, seu del Govern regional.

La Comunitat de Madrid viurà aquest dimecres la celebració del Dos de Maig més convulsa, amb el president autonòmic en funcions, Ángel Garrido, al capdavant i tan sols una setmana després de la sortida de l'Executiu de Cristina Cifuentes després de la polèmica del màster i el vídeo del 2011 sobre el seu suposat robatori de cremes en un supermercat.

El president del Govern espanyol i del PP, Mariano Rajoy --que aquest dimecres serà a Burgos--, esperarà que passi aquesta festivitat del 2 de maig per anunciar la seva proposta de candidat a presidir el Govern regional. Encara que la decisió no està presa, fonts de la direcció nacional del partit posen l'accent en què cal obrir una "nova etapa" i això els porta a descartar Garrido per la seva vinculació amb Cifuentes.

Sobre la taula hi ha diversos noms per presidir la Comunitat de Madrid fins al maig del 2019, data de les eleccions autonòmiques: Enrique Ossorio, Juan Antonio Gomez-Angulo, Alfonso Serrano, Carlos Izquierdo o Pedro Rollán, entre d'altres. Un cop descartada aquesta incògnita, Rajoy i la cúpula del PP decidiran qui estarà al capdavant del partit i tot apunta que finalment s'inclinaran per una gestora, que permet a Gènova col·locar persones de la seva confiança en el PP madrileny.

SANTAMARÍA I COSPEDAL, PROTAGONISTES

A La Moncloa asseguren que Santamaría acudirà a la Real Casa de Correos, seu del Govern regional, "com tots els anys anteriors", atesa la seva condició de diputada nacional per Madrid. No obstant això, la seva presència en plena crisi del PP a Madrid cobra un protagonisme especial.

De fet, alguns càrrecs del PP tornen a defensar en privat la candidatura de la vicepresidenta, bé per a la Comunitat de Madrid, bé per a l'Ajuntament, davant la necessitat de comptar amb "candidats de pes" per no perdre Madrid en els comicis del 2019. Un revés electoral en aquesta plaça frenaria les possibilitats del PP de guanyar en les generals.

Alguns com l'exministre d'Afers Exteriors José Manuel García-Margallo defensen obertament que sigui candidata del PP a la comunitat en els comicis de l'any vinent. Al seu entendre, ha demostrat ser "una magnífica gestora", "podria ser un cartell atractiu" i, a més, governar una comunitat és una "magnífica credencial" si vol aspirar després a la successió de Mariano Rajoy.

Una altra de les protagonistes de la jornada serà la secretària general del PP, que va ser l'encarregada de traslladar a Cifuentes l'ordre de Rajoy que havia de deixar la presidència de la Comunitat de Madrid després de la difusió de la cinta del 2001 sobre el furt de productes cosmètics en un híper.

Cospedal ha estat en les darreres setmanes un dels principals suports de Cifuentes i, de fet, l'expresidenta de la Comunitat de Madrid així li ho va reconèixer en la missiva que li va enviar la setmana passada per comunicar-li la renúncia a la presidència del PP madrileny. "No cal que faci esment, María Dolores, a la meva lleialtat cap a tu, no només perquè ets la secretària general del partit sinó perquè també ets la meva amiga, i sempre m'ho has demostrat", deia en la missiva.

Des de la direcció nacional hi acudiran també el sotssecretari de Comunicació, Pablo Casado, el sotssecretari de Política Social i Sectorial, Javier Maroto; i el coordinador d'Organització, Juan Carlos Vera, segons han informat a Europa Press fonts del partit.

Casado --que també va estar en el focus d'atenció per un màster semblant al de Cifuentes, però sobre el qual va oferir tot tipus d'explicacions, segons la direcció del partit-- fa mesos que figura en les travesses com a possible cartell per a les municipals del 2019. En aquest moment, és una de les principals persones per les quals Gènova podria decantar-se per formar part de la gestora que pilotarà el PP de Madrid fins al proper congrés.

SÁNCHEZ ENCAPÇALARÀ LA DELEGACIÓ SOCIALISTA

El secretari general del PSOE encapçalarà la delegació socialista que assistirà aquest dimecres als actes commemoratius del Dia de la Comunitat de Madrid. Allà hi haurà també el secretari general del PSOE-M, José Manuel Franco, i el portaveu del Grup Socialista a l'Assemblea de Madrid, Ángel Gabilondo.

Precisament aquest dimarts ha acusat el líder de Ciutadans, Albert Rivera, de dir que aposta per la regeneració democràtica a la Comunitat de Madrid i donar suport alhora, a un candidat del PP "sense saber-ne el nom". "Rivera ha de ser coherent amb les seves afirmacions que el PP és un partit podrit; si és un partit podrit evidentment no pot haver-hi cap candidat net", ha emfatitzat.

No obstant això, Albert Rivera no serà present aquest any en els actes de la Comunitat de Madrid, atès que està de viatge a l'Argentina i Xile. Per part del partit taronja està prevista la presència d'Ignacio Aguado, Begoña Villacís i Miguel Ángel Gutiérrez.

RAJOY SERÀ A BURGOS AMB MÉNDEZ DE VIGO

En el Dia de la Comunitat de Madrid el cap de l'Executiu espanyol assistirà a Burgos a la signatura de l'acord de col·laboració per rehabilitar l'antic Hospital de la Concepción com a nova seu de l'Arxiu Històric Provincial i per a l'ampliació del Museu de Burgos.

En aquesta visita estarà acompanyat pel portaveu del Govern central i ministre d'Educació, Cultura i Esport, Iñigo Méndez de Vigo, que l'any passat sí que va assistir a la festivitat del 2 de maig juntament amb Sáenz de Santamaría.

Contingut patrocinat