Actualitzat 01/10/2022 14:47

Sánchez reivindica els impostos i critica els que diuen "que els diners estan millor a la butxaca dels ciutadans"

Rober Solsona - Europa Press

O GROVE (PONTEVEDRA), 1 oct. (EUROPA PRESS) -

El president del Govern central, Pedro Sánchez, ha reivindicat aquest dissabte la importància de pagar impostos per mantenir l'estat del benestar, que ha de ser pagat per "tots els ciutadans" en proporció dels seus ingressos, i ha criticat els bruixots" que porten "receptes fracassades" i que "proclamen que els diners estan millor a la butxaca dels ciutadans".

Així ho ha assenyalat en la seva intervenció al Fòrum La Toja, a la localitat de Pontevedra d'O Grove, reunió a la qual ha participat a través d'un vídeo gravat després de cancel·lar la seva visita a Galícia per haver donat positiu en covid-19.

Sánchez ha centrat gran part del seu discurs, que ha durat més de mitja hora, a subratllar la importància que tenen els impostos per mantenir els serveis públics que en l'actualitat poden gaudir els ciutadans.

Per això, ha posat el focus en la recerca d'una "fiscalitat justa" per promoure i mantenir serveis públics de qualitat. "La pregunta que ens hem de fer és quin estat del benestar volem? Enfortim o afeblim l'estat del benestar? Enfortim els serveis públics o els afeblim?", ha indicat, i ha afegit que si Espanya es vol assemblar als països nòrdics, amb serveis públics més complets, és important el pagament d'impostos.

"No podem tenir un estat del benestar com el dels països nòrdics amb una recaptació similar a països menys desenvolupats econòmicament", ha lamentat, per la qual cosa ha reivindicat que "cal ser conseqüents" i "dotar d'ingressos l'estat del benestar".

Malgrat això, ha parlat de la reforma fiscal impulsada pel Govern central i ha valorat la reducció d'impostos que suposarà per a les rendes més baixes. Segons el president de l'Executiu central, els impostos han de ser progressius, perquè els que més tenen també aportin en més mesura.

Per sostenir el seu discurs, Sánchez s'ha preguntat si els espanyols veurien normal que una persona caigués en la pobresa per no poder fer front al pagament d'una operació de maluc o que les famílies s'haguessin d'hipotecar per pagar la universitat dels seus fills, en cas que no ho fes l'Administració.

Per això, ha criticat els "bruixots" que porten "receptes fracassades" i que "proclamen que els diners estan millor a la butxaca dels ciutadans". En aquest sentit, ha reivindicat que els serveis públics són "eficients i rendibles", malgrat que ha reconegut que "a ningú li agrada pagar impostos", tot i que són necessaris per mantenir l'estat del benestar.

Contingut patrocinat