Actualitzat 18/10/2018 12:25

Sánchez i May parlen d'impulsar la negociació sobre el Brexit i Gibraltar "en un clima constructiu"

La primera ministra britànica,  Theresa May, amb Pedro Sánchez a Brussel·les
TWITTER PEDRO SÁNCHEZ

BRUSSEL·LES 18 oct. (EUROPA PRESS) -

El president del Govern central, Pedro Sánchez, i la primera ministra britànica, Theresa May, han parlat aquest dijous a Brussel·les de la necessitat d'impulsar la negociació sobre el Brexit i Gibraltar "en un clima constructiu".

Sánchez i May tenien intenció de veure's en el marc de les tres jornades de cimera europea que acull Brussel·les des d'aquest dimecres, però, per la falta de temps, ha estat May qui ha demanat a Sánchez que la esperés a l'entrada de l'ascensor que havien de prendre per dirigir-se a la sala de reunions des de la novena planta, en què totes dues delegacions tenen les seves oficines, segons han explicat fonts de La Moncloa.

Aquesta "xerrada d'ascensor" s'ha emmarcat en un ambient d'"enorme cordialitat" entre tots dos mandataris, que han discutit de manera general el compromís de donar una "última empenta" a les negociacions del Brexit, inclòs el protocol que fitarà l'estatus de Gibraltar durant el període transitori.

La trobada ha durat uns cinc minuts, segons els càlculs de La Moncloa, i després el president del Govern d'Espanya ha publicat una imatge del moment amb May en el seu compte oficial de Twitter.

"Confiem a avançar en un acord comú i impulsar la negociació sobre el Brexit i Gibraltar en un clima constructiu, que enforteixi Europa", ha escrit Sánchez en aquesta xarxa social.

El Consell europeu que reuneix els caps d'Estat i de Govern de la UE ampliarà el seu format a partir de la tarda d'aquest dijous per convertir-se en una cimera Europa-Àsia (ASEM), durant la qual Sánchez té previst veure's amb les delegacions de Suïssa i el Vietnam, a més de amb el cofundador de Microsoft Bill Gates.

Contingut patrocinat