Publicat 29/01/2018 13:25

Sànchez demana la seva llibertat i al·lega que l'entrada policial en l'ANC es va fer sense problemes

Seu de l'ANC durant una entrada de la Guàrdia Civil per un requeriment
EUROPA PRESS

BARCELONA 29 gen. (EUROPA PRESS) -

El diputat de JxCat i expresident de l'ANC, Jordi Sànchez, va presentar el divendres passat un escrit davant el magistrat del Tribunal Suprem Pablo Llarena, que instrueix la causa pel procés sobiranista, en el qual li recordava la seva petició de posada en llibertat i al·legava que durant l'entrada de la Guàrdia Civil en l'ANC el dimecres passat no va haver-hi mobilitzacions i va transcórrer amb tota normalitat.

Segons han informat aquest dilluns a Europa Press fonts jurídiques, l'escrit recorda que l'11 de gener van declarar davant el jutge i que l'endemà van presentar un escrit demanant la seva posada en llibertat, i que des de llavors estan pendents de la resposta de Llarena.

Per insistir en aquesta petició, argumenten que no hi ha risc de reiteració delictiva i que prova d'això és que en l'entrada d'agents de l'Institut Armat a la seu de l'ANC a Barcelona dimecres passat es va fer amb tota normalitat i que des de l'entitat i la defensa de Sànchez van col·laborar en tot moment.

Destaquen que no es va produir cap concentració davant la seu --de fet, des de l'ANC van demanar expressament que ningú acudís-- i que la diligència judicial per ordre de Llarena de bolcar el correu electrònic de Sànchez es va emplenar malgrat que ell no estava present en la diligència.

En l'escrit del 12 de gener, Sànchez va acatar expressament la Constitució i l'Estatut i va rebutjar la unilateralitat de la declaració d'independència de Catalunya.

Contingut patrocinat