El diputat apunta que no hi ha hagut "prou diligncia" en la gestió
BARCELONA, 10 febr. (EUROPA PRESS) -
El diputat de Junts Salvador Vergés ha acusat el Govern de la Generalitat de no haver estat diligent amb la gestió de la sequera i d'"anar a pidolar a Madrid" solucions com el trasllat d'aigua des de Sagunt (Valncia).
En una entrevista a Elnacional.cat, recollida per Europa Press aquest dissabte, Vergés ha assegurat que el Govern tenia mecanismes per no "arribar a aquesta situació tan extremadament greu i poder-la posposar uns mesos".
Al seu parer, no hi ha hagut "prou diligncia" per part de l'Executiu catal en la gestió de les fases per fer front a l'actual episodi de sequera.
A més, ha apuntat que el trasllat d'aigua amb vaixells cisterna des de Sagunt, pactat amb el Govern central, tindr un cost "estratosfric" i no ser significatiu.
Ha assenyalat que s'haurien d'utilitzar "eines prpies", en referncia a la Llei 9/2023 de mesures extraordinries i urgents per afrontar la situació de sequera excepcional a Catalunya.
SECTOR PRIMARI
Enmig de l'onada de protestes dels agricultors, ha constatat que, per poder sobreviure a aquesta sequera, alguns sectors hauran d'aplicar ERTO "i el que faci falta".
"El que no pot ser és que les restriccions per sequera s'apliquin com un caf per a tots, com si valguessin el mateix per a cada agricultor", ha afegit el diputat.