Publicat 10/02/2024 11:03

Salvador Vergés (Junts) acusa el Govern d'"anar a pidolar a Madrid" per fer front a la sequera

El diputat de Junts al Parlament Salvador Vergés en una roda de premsa
EUROPA PRESS

El diputat apunta que no hi ha hagut "prou diligncia" en la gestió

BARCELONA, 10 febr. (EUROPA PRESS) -

El diputat de Junts Salvador Vergés ha acusat el Govern de la Generalitat de no haver estat diligent amb la gestió de la sequera i d'"anar a pidolar a Madrid" solucions com el trasllat d'aigua des de Sagunt (Valncia).

En una entrevista a Elnacional.cat, recollida per Europa Press aquest dissabte, Vergés ha assegurat que el Govern tenia mecanismes per no "arribar a aquesta situació tan extremadament greu i poder-la posposar uns mesos".

Al seu parer, no hi ha hagut "prou diligncia" per part de l'Executiu catal en la gestió de les fases per fer front a l'actual episodi de sequera.

A més, ha apuntat que el trasllat d'aigua amb vaixells cisterna des de Sagunt, pactat amb el Govern central, tindr un cost "estratosfric" i no ser significatiu.

Ha assenyalat que s'haurien d'utilitzar "eines prpies", en referncia a la Llei 9/2023 de mesures extraordinries i urgents per afrontar la situació de sequera excepcional a Catalunya.

SECTOR PRIMARI

Enmig de l'onada de protestes dels agricultors, ha constatat que, per poder sobreviure a aquesta sequera, alguns sectors hauran d'aplicar ERTO "i el que faci falta".

"El que no pot ser és que les restriccions per sequera s'apliquin com un caf per a tots, com si valguessin el mateix per a cada agricultor", ha afegit el diputat.

Contingut patrocinat