Actualitzat 17/12/2013 21:33

Sáenz de Santamaría replica a Camacho que igualtat i solidaritat han de primar en el finançament autonòmic

Soraya Sáenz de Santamaría
EUROPA PRESS

MADRID 8 oct. (EUROPA PRESS) -

La vicepresidenta del Govern espanyol, Soraya Sáenz de Santamaría, ha assenyalat aquest dimarts que, "més enllà del debat territorial", el model de finançament autonòmic ha de tenir com objectiu oferir els millors serveis als ciutadans i ha de basar-se en la igualtat i la solidaritat.

En una roda de premsa conjunta a París amb el primer ministre francès, Jean-Marc Ayrault, la portaveu de l'executiu s'ha pronunciat d'aquesta manera al referir-se a la proposta de la líder del PP català, Alicia Sánchez-Camacho, de crear un nou model de finançament singular per a Catalunya.

Sáenz de Santamaría ha explicat que actualment està en marxa un procés d'avaluació d'un model de finançament territorial que va estar recolzat al seu moment per la Generalitat catalana, però que ha de ser avaluat "amb vista a una futura modificació, si es dóna el cas".

"Crec que aquest és el moment, una vegada que s'hi hagi avaluat el seu funcionament, en què podran analitzar-se i veure's les posicions de totes i cadascuna de les administracions vinculades, en un marc que és comú i plurilateral", per trobar la millor fórmula, ha declarat.

La vicepresidenta ha subratllat que el que s'està analitzant és un model de finançament de serveis públics, i ha subratllat que més enllà del debat territorial, el debat ara és aconseguir que Estat i comunitats autònomes puguin articular el repartiment d'ingressos i despeses de manera que hi hagi en cada lloc els millors serveis públics amb vocació d'igualtat i de solidaritat, ha asseverat.

Contingut patrocinat