ERC avala l'estat d'alarma però troba "excessiu" que es prorrogui sis mesos
BARCELONA, 27 oct. (EUROPA PRESS) -
El president d'ERC al Parlament, Sergi Sabrià, ha assegurat que la seva formació estudiarà l'avantprojecte dels pressupostos generals de l'Estat (PGE) que ha presentat aquest dimarts el Govern central i ha demanat que incloguin "els recursos que Catalunya es mereix, que és una cosa que no passa mai".
"Caldran els recursos que no hem tingut durant anys", ha sostingut Sabrià en una entrevista a Ràdio 4 que ha recollit Europa Press, i ha afegit que han de pal·liar els efectes de la crisi que ha causat el coronavirus per començar una via de reconstrucció.
Ha subratllat que el PSOE haurà de triar si pacta amb Cs o amb ERC i ha criticat que es posi "l'etiqueta del govern més progressista de la democràcia" i després pactin amb els taronges, dels quals ha dit que accepten els pactes a canvi de res, mentre que ERC no dona res de franc, ha apuntat.
"És un partit que neix a Catalunya però té vocació per l'estatalitat i han atacat tot el que sonava català", ha retret Sabrià, que ha dit que no creu que Cs ajudi els catalans.
ESTAT D'ALARMA
Sobre el decret d'estat d'alarma, Sabrià ha afirmat que ERC l'avala perquè el Govern necessita eines per prendre decisions, però ha criticat que el decret no vagi acompanyat de mesures socials i ha qualificat d'"excessiva" la pròrroga de sis mesos de l'estat d'alarma.
Sabrià també ha criticat que la consellera de Presidència de la Generalitat, Meritxell Budó, digués dilluns que el Govern estudia fer un confinament de cap de setmana: "Hauríem de treballar menys amb hipòtesis i més amb certeses".
AMNISTIA I TAULA DE DIÀLEG
El líder republicà al Parlament ha apostat per l'amnistia per "posar el comptador a zero" en el conflicte català i ha assegurat que aquesta seria una via per avançar i no una solució parcial, com creu que ho és indultar els presos independentistes.
Ha retret que el Govern central no tingui voluntat política d'asseure's a parlar, i que al principi deien que 'no' a la taula de diàleg però els "números" els faran actuar, ha dit Sabrià sobre l'amnistia.
També ha apuntat que la taula de diàleg està viva i ha desitjat que es reuneixi abans de les eleccions catalanes del 14 de febrer, però que ho faci "no per fer-se una foto sinó per tractar temes concrets".
Sobre la disposició de JxCat d'anar a la taula, Sabrià ha afirmat que "sembla que els costa més", però l'últim cop hi van ser, tot i que "arrossegaven més els peus", i ha recordat que la taula la va aconseguir ERC però la va posar a disposició del Govern.
EDUARD PUJOL
Pel que fa al presumpte cas d'assetjament sexual de l'exportaveu de JxCat al Parlament Eduard Pujol, Sabrià ha assegurat que "s'ha d'arribar al fons de la qüestió" i acompanyar les víctimes perquè puguin denunciar i es pugui jutjar: "Aquestes situacions no s'haurien de produir en cap cas i no s'hauria de fer els ulls grossos", ha resolt.
El president d'ERC al Parlament ha titllat de "molt injustes" les crítiques de l'epidemiòleg Oriol Mitjà a la consellera de Salut de la Generalitat, Alba Vergés, i ha recordat que ha format part d'equips tècnics que assessoren el Govern sobre la covid-19.
Sobre si tindria una intenció política, Sabrià ha dit que li fa l'efecte que sí, però ha afegit: "Això ho ha de respondre ell, pregunteu-l'hi", i ha retret que es defineixi com un tècnic però que, si se li ofereix un càrrec polític, l'accepti, en paraules seves.